Toyota Urban Cruiser teszt: pofás kisautó, pofátlan árral
Érdekes, hogy amíg a német piacon a Yaris ellenfeleként jellemzik a Toyota városi hobbiautóját, addig itthon az importőr az Auris-szal veti össze az Urban Cruisert. A rejtély kulcsa az árban van.
A Yaris padlólemezére épített kisautó nagy arcot, dögös formaruhát, biztonságot hangsúlyozó alapfelszereltséget, takarékos dízelmotort (a benzineshez stop-start automatikát), egyszerű de praktikus belteret kapott. Cserébe a Toyota magas árat kér. A tesztelt kisautó alapára 5,295 millió forint, ezért nem a Yaris, hanem inkább az Auris ellenfele. Ha versenytársaihoz (Yaris, Fabia, Ibiza, Polo, Clio, Fiesta, Fusion, Swift) mérjük, egyértelmű, hogy nem éri meg. Ám, ha azt nézzük milyen jó kisautó, mennyire pörgős, takarékos, halk, biztonságos, feszes, precíz és izgalmas, azt mondhatjuk, a Toyota Urban Cruiser minőségi autó. A minőség autó pedig drága.
Az Urban Cruiser legnagyobb vonzereje, hogy automatikus összkerékhajtással is rendelhető (5,775 millió forinttól). Tesztautóm elsőkerékhajtású volt, így vonzereje a márkajelzés maradt. A Toyota név még mindig jól cseng, főleg ha értéktartó és takarékos autókról van szó.
© Autómenedzser |
Külön erőssége a dízelnek, hogy nagyon halk, a leghalkabb öngyulladós motor, amit eddig vezettem. Nyitott ablaknál dugóban is alig hallani, egyedül hidegindításnál tűnik fel a kerregés.
Alapfelszereltsége a ma elvárt szintet hozza: elektronikus járműstabilitás-vezérlő (VSC), kipörgésgátló (TRC), 16 hüvelykes acélkerekek, aktív első fejtámlák, hét légzsák, mp3-as CD-lejátszó hat hangszóróval, elektromos ablakemelők elöl, elektromos, fűtött külső tükrök, manuális klíma, fokozatváltásra figyelmeztető kijelző, magasságban állítható vezetőülés. Ebből a sorból hiányoltam a ködlámpákat, az USB-csatolót, a Bluetooth kapcsolatot és a hátsó 12 voltos csatlakozót.
A 393 centi hosszú és 153 centi hosszú Urban Cruiser kiválóan alkalmas egy háromtagú család nyaralására. Csak a rollert kellett otthon hagynunk, mert a sík padlón elfért volna ugyan, de kényelmetlenül utazott volna vele a fiam. Az egyik hátsó biztonsági öv már az utazás előtt felmondta a szolgálatot, szerencsére csak egy gyermekem van. A hátsó, asszimetrikusan osztott üléssor 15 centis hosszban tologatható, a háttámla dőlésszöge is variálható.
© Autómenedzser |
A műszerfal hármas felosztása zavaró, pedig szép a különleges középső optitron műszeróra. A tekintetet megosztja a vaskos tagolás.
Műszaki adatok és képek a HVG Online autós portálján, az Autómenedzser.hu oldalon.