Újabb bajok a Toyota Corollánál és a Tacománál, de a VW is visszahív
Továbbra is rájár a rúd a Toyotára. A megtépázott autógyártó óriás Amerikában 8000 Tacoma pickupját hívja vissza a hajtómű meghibásodása miatt. A múlt hónapokban a konszern több millió autót kényszerült visszahívni a szervizekbe a fék és a gázpedál meghibásodása miatt.
A japán Toyota Amerikában 8000 Tacoma típusú pickupot kényszerül visszahívni. A hajtóműtengely esetleges meghibásodása miatt kell átvizsgálni a járműveket. Az első kardántengely extrém esetben kiszakadhat a rögzítésből és a földdel érintkezhet, a konszern elmondása szerint. Fennáll a veszély, hogy a vezető elveszíti az uralmát az autó felett.
A 2010-es modellsorozat érintet - közölte a Toyota szóvivője New Yorkban. Az amerikai hatóságok szerint a hibás hajtótengelyt az amerikai Dana beszállító gyártja. Az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) erről már értesítette a beszállítót, mivel Nissan és Ford is érintett lehet a problémában. A Toyota közölte, az érintett modellek nagy részét még nem értékesítették.
A japán gyártó hónapok óta meghibásodások sorozatával küzd. Technikai problémák miatt Toyota tavaly ősz óta majdnem 8,7 millió autó visszahívására kényszerült világszerte. Csak Amerikában eddig 2,3 millió járművet hívtak vissza a gázpedál veszélyes hiányossága miatt. 437 000 Prius hibridautónál még a fék meghibásodása is hozzájött ehhez.
A konszern információs politikáját ért támadások után a jövőben az autógyártó az ügyfelei átfogó értesítését tervezi – még az olyan apró esetekről is, mint a nem rendesen záródó ajtók. Sokat nem kellett várni újabb hibákra, február 17-én kiderült: újabb visszahívást mérlegelnek a Toyotánál: a japán autógyár alelnökének szerdai közlése szerint most a Corolla szervokormányát vizsgálják, mert vezetés közben nehezen forgatható a kormánykerék.
Az alelnök - aki egyben a minőség ellenőrzésért felelős a társaságnál - Tokióban elmondta: tudomásuk szerint eddig nem érte el a százat a panaszos esetek száma. Azt viszont egyelőre nem lehet tudni, hogy mi okozza a bajt, de ha a vizsgálatok során kiderül, hogy gond van szervokormánnyal, akkor azonnal visszahívják a modelleket a szervizekbe. Az egyelőre nem ismeretes, hogy ez hány Corollát érinthet.
A Toyota mellett a Volkswagennél is megszaporodtak a visszahívási akciók. A német autógyártó Brazília után Mexikóban is közel 20 000 autót hívott vissza a szervizekbe. Fennáll a veszély, hogy a hátsó kerékcsapágyakat nem látták el elegendő kenőanyaggal, és ez a kerekek leszakadásához vezethet extrém esetben - közölte a pueblai VW-gyár múlt pénteken.
A megelőző akció kizárólag a Gol és a Gol Sedan modelleket érinti. A pénteki bejelentést megelőző napon a VW Brazíliában kerékcsapágy probléma miatt majdnem 200 000 Novo Gol és Voyage modellt hívott vissza.