Óriási lendületben az autópiac, Renault a hónap győztese
A JATO Dynamics legfrissebb újautó-piaci adatai arra engednek következtetni, hogy a meghosszabbított roncsprogramoknak köszönhetően a nyugat-európai vevők autóvásárlási kedve nem csökkent januárban. Sőt, tovább folytatódott a decemberi aktivitás, mely a januári eladási számokat 14,9 százalékkal javította meg a tavaly januárhoz képest.
A legtöbb vásárlót a Volkswagen Golf ihlette meg, bár közel ugyanannyian választották a Ford Fiestát is. Ennek a két modellnek 19,8, illetve 21,4 százalékkal sikerült megnövelnie eladásait tavaly januárhoz képest. Kettejüket kissé lemaradva követi a Renault Clio, aki viszont a legjelentősebb előrelépést tudhatja magáénak (+90,3 százalék), míg a Volkswagen Polo 71,5 százalékot javított tavaly januári teljesítményén.
|
A brit kormány nemrégiben jelentette be, hogy egy hónappal, március végéig meghosszabbítja a honi roncsbeszámítási programot. Hasonló akciók futnak még Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban. Ellenben Németorszában, Európa legjelentősebb újautó piacán a használtautó beszámítási akciók kifutásának eredményeképpen máris tapasztalható 4,3 százalékos visszaesés tavaly januárhoz képest. A listavezető egyértelműen Olaszország, ahol idén az év első hónapjában több új autó kelt el (207 427), mint bárhol másutt Európában.
A közép-kelet-európai piacok nagyon lesújtó képet festenek. A régió legtöbb országában az eladások nem érték el a tavaly januári szinteket és nincs is sok reményük a bizakodásra. Ha Oroszországot is beleszámítjuk a régióba, akkor a kép méginkább elsötétül, ugyanis ott a tavalyi eredmények 50 százalékkal estek vissza az előző évhez képest.
|
A Volkswagen, a Renault, a Ford, a Peugeot és a Fiat is javítani tudott tavalyi számain az idei év első hónapjában, többnyire a kisebb, és alacsony károsanyag kibocsátású autóknak kedvező roncs-beszámítási programoknak köszönhetően.
A Renault átvette a Fordtól a második helyet, elsősorban a sikeres Clio jóvoltából, amely a márka teljes eladásainak mintegy egyharmadát tette ki. A vezető helyen továbbra is a Volkswagen áll, mely eladási sikereit a megújult Golf és Polo modelljei biztosították.
A Fiat népszerűsége elsősorban az alacsony szén-dioxid-kibocsátású európai modellpalettájának köszönhető, mely 21,5 százalékos növekedést biztosított a márkának az év első hónapjában tavaly januárhoz képest ezzel bejuttatva az olasz márkát a top 5-ök klubjába.
*Becsült januári adatok. |