2007. szeptember. 19. 18:05 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. december. 05. 16:30 Autó

Kár, hogy japán

A C-Crosser, a Citroën új szabadidő terepjárója, amelyet először a 2007-es Genfi Autószalonon mutatott be, Magyarországon októbertől kerül forgalomba.

© Autómenedzser
A Citroën új, felsőkategóriás összkerék-meghajtású szabadidő-autója, a C-Crosser olyan szegmensbe érkezik Magyarországra, amely a szűkülő hazai piacon 37,1 százalékkal tudott nőni 2007 első nyolc hónapjában a tavalyi év azonos időszakához képest. Idén 4559 összkerék-hajtású személyautó kelt el, ami a személygépkocsi eladások 4 százalékát teszi ki. A nehéz terepviszonyoknak is megfelelő összkerék-hajtásúak a szegmensnek csak 8,64 százalékát alkotják, a fennmaradó több mint 91 százalék a szabadidő-autó kategóriába tartozik (SUV) akárcsak az újonnan bemutatkozó Citroën C-Crosser.

Az autó gyönyörű, teljes egészében illeszkedik a márka arculatába, megmaradtak a bumerángszerű hatalmas első fényszórók, LED-es izzókat kaptak a mutatós hátsók. Az autót körbepakolták csillogó krómdíszítésekkel, az oldalküszöbre szerencsére nem került ebből. Masszív és robosztus kinézete van a C-Crossernek, nem kell szégyenkeznie a piacon, szépségével kevesen vetekszenek.

© Autómenedzser
A belső azonban egyáltalán nem citroenes, nem puha, nem bársonyos, még csak nem is elegáns, hanem egyszerűen japán. Kopogós műanyagok, fantáziátlan idomok, rosszul leolvasható navigáció, más típusokból ismerős kapcsolók, bütykök és gombok. Már a kormány fogása sem francia. Az autót kezdetben csak dízelmotorral forgalmazzák két felszereltségi szintben, az olcsóbbik 8,89 millió forint, a drágábbik 900 ezerrel több. Később egy 2,4 literes 170 lovas benzines is érkezik a kínálatba.

Az összkerék-hajtásról és a dízelmotorról, a felszereltségről és a biztonságról cikkünk folytatásában olvashat. Kattintson ide.
Hirdetés