2007. március. 22. 16:29 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2007. május. 16. 17:56 Autó

Dagonyázás Szigetközben

Life is simple: eat, sleep, Jeep. Ezzel a jelmondattal lehetne összefoglalni azt a menetpróbát, amely a Szigetközben, egy elmosott pályán terepjárókkal, quaddal, traktorral és szabadidő-autókkal zajlott.

© hvg.hu
A játékos, ám néhol veszélyesen komoly teszt apropóját az adta, hogy a Jeep Magyarországon is bevezette a kínálat alján elhelyezkedő Jeep Compass dízelváltozatát és a tápláléklánc csúcsát jelentő új Wrangler modelleket. A Jeep paletta így hét autóra bővült. Ezek közül a kiscsirkével (Cherokee), a két Wranglerrel (két-, illetve négyajtós) és a nagy Commanderrel dagonyáztunk. Mindegyik autó normál gumikon futott, így a sárban egyformán csúszkált, még a profik is hibáztak a tesztpályán. Szerencsére komolyabb elakadás nem történt, a kiscsirkével felező nélkül nekem sikerült ugyan bennragadnom, ám a trénerek segítségével végül kimásztam a kulimászból.

© hvg.hu
A Commander luxusát bemocskolni külön öröm volt, bár kétlem, hogy tulajdonosa valaha is ilyen extrém körülmények között teszi próbára gépét. A Cherokee kis mérete a sárban nem volt előny, a Jeep intelligens összkerékhajtása magabiztosan végzi a dolgát.

A Wranglernek nincs ellenfele, a Babos major mesterséges tavának meredek tópartján lenézni is hátborzongató volt. Hogy itt autókkal lemenni, na ne… Mondja a mester: nem nyomsz semmit, csak kormányzol. Nem fékezel, nem adsz gázt. A nem fékezés a legnehezebb, főleg, amikor függőlegesen mész lefelé egy kéttonnás vasban. Csak az autó orrát látni, az út eltűnik, a Wrangler recsegve-ropogva motorfékkel elindul másfeles fokozatban. Amikor leérünk, mielőtt belefúródnék a sóderbe, illetve belezuhannék a tavacskába, teljesen alászedem. Csodák-csodája, túlélem, az autó pedig természetesen megy az újabb akadály irányába. Annyira jó volt a mutatvány, hogy kipróbáltam a hosszabb tengelytávú plusz két ajtós monstrumot.

© hvg.hu

URLguru

További hasznos weblapokat szeretne a témában? Esetleg Ön osztana meg másokkal érdekes linkeket? Kattintson az URLguru.hu oldalra!

A nagy Wranglert már lehetett fékezni, mert azt automatikus váltóval szerelték. Nagyobb tömeggel, nagyobb biztonságérzettel ereszkedtem le a töltésen, a kocsi orra természetesen leért, de ez egy Wranglernél nem jelentett semmit. A quadozás és zetorozás is izgalmas volt, de ne feledkezzünk el a Compassról sem, amely bár nem nehéz terepre készült, de mivel Jeep vér folyik ereiben, a dimbes-dombos, saras, vizes, elázott próbapályán úgy viselkedett, mint egy igazi terepjáró.

[[ Oldaltörés: Compass, a szabadidő-autó (Oldaltörés) ]]


© hvg.hu
A Compass az első Jeep-típus, amelynek fogyasztása a gyári sajtóanyag szerint 7 liter alatt marad 100 kilométerenként. Ugyancsak ez az első, amely alapvetően fronthajtású, és a jó aszfaltos menettulajdonságok érdekében elöl-hátul független futóművű. A Freedom Drive I 4x4-es rendszer (állandóan működő, zárható összkerékhajtás) minden időjárási körülmények között elboldogul. Az Észak-Amerikán kívül forgalomba hozott Compass szabad hasmagassága 200 milliméter, első terepszöge 21 fok, hátsó terepszöge 32 fok, alsó terepszöge 20 fok. Alapmotorja 2,4 literes benzines, 170 lóerős teljesítménnyel, 220 Nm-es nyomatékkal. A kétliteres turbódízel 140 lovas, nyomatékmaximuma 310 Nm 4000-es fordulaton. A Sport verzió 17 hüvelykes alukerekeken, a Limited verzió 18-as krómozott felniken fut. Az előbbi alapára dízelmotorral 7,25 millió forint, az utóbbi 500 ezer forinttal drágább. A háromliteres Commander Overland csúcsfelszereltséggel 14,25 millió forint, a Wranglereknek még nincs hivatalos áruk, de várhatóan 8 millió forinttól lehet majd megvásárolni az alapváltozatot.

B. Cs.
Hirdetés