Ryuga: a továbbfejlesztett zoom-zoom
A Nagare tanulmány első kézzelfogható eredménye a Ryuga koncepció, amely a Mazda zoom-zoom filozófiájának legújabb formába öntése. Detroitban bemutatták a jövőre várható Tribute HEV hibrid terepjárót is.
A Mazda innovatív szerkezetépítési tapasztalatának köszönhetően a Ryuga jóval rövidebb és alacsonyabb, mint például napjaink négyszemélyes RX-8-as sportkocsija, mégis tágas, kényelmes utasteret biztosít négy személy számára. Az utastér megközelítésére bátorít a hosszú, 2800 milliméteres tengelytáv és a két szélesre tárt, nagyméretű sirályszárnyas ajtó.
© Mazda |
A kísérleti, „lebegő" középső műszeregység tökéletes kapcsolatot teremt a sofőr és a multifunkciós érintőpanel között, anélkül, hogy tekintetünket egy pillanatra is le kelljen vennünk az útról. A biztonságos és dinamikus vezetéshez szükséges információk ugyanebben a magasságban, a fordulatszámmal és a sebességgel együtt kerülnek megjelenítésre. Utóbbiak analóg és digitális formában is láthatóak.
© Mazda |
A vezetési élményhez a kiindulási pont a felül nyitott karimájú kormánykerék, melyet olyan érzékenyre állítottak, hogy a vezető legkisebb mozdulatára is reagáljon. Az autóban steer-by-wire/elektronikus kormányművet alkalmaztak, és olyan kijelzőket építettek be, melyek egyértelmű és könnyen feldolgozható információkkal látják el a vezetőt.
© Mazda |
Szintén Detroitban mutatkozik be a 2008-as Mazda Tribute HEV, mely a Mazda közeli jövőjébe nyújt betekintést. Az alapoktól átdolgozott Tribute HEV lesz az első fejlett technológiájú, tiszta üzemű Mazda modell, melyet a nagyközönség is megvásárolhat majd, miután 2008 második felében megkezdik forgalmazását. Benzin és elektromos motorjainak összteljesítménye 155 LE, így a Tribute HEV kellően erőteljes, miközben teljesíti a benzinmotoros járművek számára meghatározott legszigorúbb emissziós előírásokat.