2006. november. 30. 12:05 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2009. június. 10. 15:36 Autó

Mazda-teszt: business class a turistaosztályon

A Mazda fenegyereke, az RX-8-as erősebb változata után kellett egy kis idő, amíg alkalmazkodtam a Mazda legerősebb dízeljéhez, a 143 lovas kétezres motor adottságaihoz. A hatosban a zoom-zoom életérzést visszafogottabbra vették a tervezők, ez a gép a megfontolt, kiegyensúlyozott, nyugodt és bölcs középvezetők autója.

© Mazda
A kombi vezetése során korábban tapasztalt élményeket a hatos ezúttal egy új felszereltségi szinttel gazdagítja. A Pluslinehoz és az erősebb dízelmotorhoz jár a dinamikus stabilitás kontrol (DSC), a kipörgésgátló (TCS), a xenon fényszóró, a fényszórómosó. A hatoshoz alapáron is kapunk vezető-, utasoldali-, oldal- és függönylégzsákot (négyet), elektronikus fékerőelosztóval kiegészített blokkolásgátlót, a TE felszereltségi szinttől esőérzékelős ablaktörlőt, lámpatestbe integrált ködlámpákat (elöl, hátul), fényérzékelős fényszórót, automata légkondit és tempomatot.

© Mazda
A belső szép, egyszerű és barátságos, a kormány multifunkciós. Nem túl feszes, ráadásul a szervó is túl sokat segít. A hatfokozatú manuális váltó rövid úton jár, de nem túl kemény és nem is puha, valahol a kettő között. Sportos vezetésre nem alkalmas, persze a motor sem egy erőművész. Amit ígér, azt adja, extra teljesítményt, vad ritmusváltást ne várjunk tőle. De kiegyensúlyozott, erőteljes haladást igen. Tempomattal hatvannál ezret forog a főtengely, nagyon kulturált a járása. Igazi utazóautó, 90-100 között a legjobb vele közlekedni. De nagy sebességnél is jól vizsgázott, 120 fölött kezd izgalmassá válni a hatos vezetése. Szereti, ha az unalmas városi tempó után egy kicsit magasabb hőfokon is üzemelhet. Ideális cégautó, ezzel a felszereltséggel középvezetők imádni fogják. A megtett négyszáz kilométer során átlagban hét liter gázolajat kért a megbízhatósági listák élét évek óta uraló Mazda6. Mind az öt biztonsági öve bekapcsolására figyelmeztet a fedélzeti számítógép, ezért a tulajdonságáért is piros pontot érdemel a hatos.

[[ Oldaltörés: A kelleténél hangosabb a legerősebb dízel (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
Hangos az autó, a kombi vezetésekor nem tűnt ennyire traktorosnak a dízelmotor. A motorzaj mellett a menetzaj is zavaró, ez valószínűleg a téligumik számlájára írható, mert nyáron a kombiban nem tapasztaltam. Az anyagválasztás és az ülések oldaltartása megfelelő, ám kicsit puhán ülünk. A könyöktámasz sok apróságot képes elnyelni, pohártartónk van elöl és hátul is bőségesen, praktikum terén nem áll rosszul a hatos. Csak a hátsó ajtók oldalzsebét spórolták le. Sötétben vörös szín uralkodik a beltérben, kellemes, időtálló és otthonos a hangulat. A beszállás nagyon kényelmes, öt felnőtt gond nélkül utazhat benne hosszú távon is.

© hvg.hu
A futómű franciásan kényelmes, nagyobb úthibákon áthimbálózik, a kisebbeket meg sem érzi. Kanyartulajdonságai kiválóak, egészen merész íveket lehet vele autózni. Rossz minőségű földúton is nagyon jól megy, egyáltalán nem szenved. A visszapillantókból jó a kilátás, a hátsó fejtámlák elbújnak az ülésekben, az elektrokróm borítást hiányoltam a tükrökből. Az ablaktörlés esőérzékelős, de ködszitálásban nem működik, ilyenkor hiányzott egy lassú fokozat. A hatos szedán csomagtere hatalmas, 505 literes, csak győzzük megpakolni.

Műszaki adatok


Mazda6 CD143 Plusline
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1998
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő143 lóerő 3500-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 360 Nm 2000-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2675
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4690/1780/1435
Csomagtér505 liter
Tömege (kg)1560
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 205
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)9,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,5
Országúti 5,1
Vegyes6,0
Tesztfogyasztás7,0
CO2 kibocsátás (g/Km) 167
ÁRA A tesztautó ára 6,6799  millió Ft

Hirdetés