© Mazda |
A kombi vezetése során korábban tapasztalt élményeket a hatos ezúttal egy új felszereltségi szinttel gazdagítja. A Pluslinehoz és az erősebb dízelmotorhoz jár a dinamikus stabilitás kontrol (DSC), a kipörgésgátló (TCS), a xenon fényszóró, a fényszórómosó. A hatoshoz alapáron is kapunk vezető-, utasoldali-, oldal- és függönylégzsákot (négyet), elektronikus fékerőelosztóval kiegészített blokkolásgátlót, a TE felszereltségi szinttől esőérzékelős ablaktörlőt, lámpatestbe integrált ködlámpákat (elöl, hátul), fényérzékelős fényszórót, automata légkondit és tempomatot.
© Mazda |
A belső szép, egyszerű és barátságos, a kormány multifunkciós. Nem túl feszes, ráadásul a szervó is túl sokat segít. A hatfokozatú manuális váltó rövid úton jár, de nem túl kemény és nem is puha, valahol a kettő között. Sportos vezetésre nem alkalmas, persze a motor sem egy erőművész. Amit ígér, azt adja, extra teljesítményt, vad ritmusváltást ne várjunk tőle. De kiegyensúlyozott, erőteljes haladást igen. Tempomattal hatvannál ezret forog a főtengely, nagyon kulturált a járása. Igazi utazóautó, 90-100 között a legjobb vele közlekedni. De nagy sebességnél is jól vizsgázott, 120 fölött kezd izgalmassá válni a hatos vezetése. Szereti, ha az unalmas városi tempó után egy kicsit magasabb hőfokon is üzemelhet. Ideális cégautó, ezzel a felszereltséggel középvezetők imádni fogják. A megtett négyszáz kilométer során átlagban hét liter gázolajat kért a megbízhatósági listák élét évek óta uraló Mazda6. Mind az öt biztonsági öve bekapcsolására figyelmeztet a fedélzeti számítógép, ezért a tulajdonságáért is piros pontot érdemel a hatos.
[[ Oldaltörés: A kelleténél hangosabb a legerősebb dízel (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu |
Hangos az autó, a kombi vezetésekor nem tűnt ennyire traktorosnak a dízelmotor. A motorzaj mellett a menetzaj is zavaró, ez valószínűleg a téligumik számlájára írható, mert nyáron a kombiban nem tapasztaltam. Az anyagválasztás és az ülések oldaltartása megfelelő, ám kicsit puhán ülünk. A könyöktámasz sok apróságot képes elnyelni, pohártartónk van elöl és hátul is bőségesen, praktikum terén nem áll rosszul a hatos. Csak a hátsó ajtók oldalzsebét spórolták le. Sötétben vörös szín uralkodik a beltérben, kellemes, időtálló és otthonos a hangulat. A beszállás nagyon kényelmes, öt felnőtt gond nélkül utazhat benne hosszú távon is.
© hvg.hu |
A futómű franciásan kényelmes, nagyobb úthibákon áthimbálózik, a kisebbeket meg sem érzi. Kanyartulajdonságai kiválóak, egészen merész íveket lehet vele autózni. Rossz minőségű földúton is nagyon jól megy, egyáltalán nem szenved. A visszapillantókból jó a kilátás, a hátsó fejtámlák elbújnak az ülésekben, az elektrokróm borítást hiányoltam a tükrökből. Az ablaktörlés esőérzékelős, de ködszitálásban nem működik, ilyenkor hiányzott egy lassú fokozat. A hatos szedán csomagtere hatalmas, 505 literes, csak győzzük megpakolni.
Műszaki adatok
Mazda6 CD143 Plusline |
MOTOR |
|
Hengerűrtartalom (cm3) | 1998 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 143 lóerő 3500-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 360 Nm 2000-es fordulaton |
MÉRETEK |
|
Tengelytáv (mm) | 2675 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4690/1780/1435 |
Csomagtér | 505 liter |
Tömege (kg) | 1560 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
|
Végsebesség (km/h) | 205 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 9,5 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) |
|
Városi | 7,5 |
Országúti | 5,1 |
Vegyes | 6,0 |
Tesztfogyasztás | 7,0 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 167 |
ÁRA | A tesztautó ára 6,6799 millió Ft |