Mazda-teszt: hess, stressz!
Jól felextrázva, egyhatos pörgős benzinmotorral , komfortosra hangolt futóművel és az enyhén sportosnak mondható menetdinamikával verhetetlen ár/érték arányt kínál a megújult hármas Mazda.
© Mazda |
© Mazda |
A váltó, és a kézifék karja, akárcsak a kormány a TX felszereltségben bőrborítást kapott. Mind a négy ablakunk elektromos, hatlemezes cédétárhoz Bose hangrendszer dukál, kár, hogy az mp3-lejátszási mód nem fért bele. Automatikus a klíma. Akárcsak a világítás.
© Mazda |
© hvg.hu |
A biztonsági övek becsatolására nem csak a vezetőt, vagy az anyósülésen utazót figyelmezteti, hanem mind az öt ülésen vannak érzékelői, így mindenkit arra ösztönöz, hogy kösse be magát. A visszapillantó fölötti kis kijelzőn látja a sofőr, hogy ki nem tette ezt meg.
Mindig is tetszett a Mazda könnyű szerkezete, az ajtók lehelet finoman működnek, flottul csukódnak. Biztonságunkról hat légzsák és továbbfejlesztett kipörgésgátló gondoskodik.
© hvg.hu |
Gyorsulása nem a legjobb, sokszor voltam úgy, hogy menni kellett volna, ébresztgettem a mocit, amely elég álmosan reagált noszogatásomra. Míg a városban elég neki az ötös, előzéskor és autópályán vissza kell váltogatni, hogy összegyűjtse a manőverhez szükséges nyomatékot. Aki valóban sportolni akar, annak jó hír, hogy tavasszal itthon is elérhető lesz a leggyorsabb Mazda, a 260 lovas Mazda3 MPS. Igaz, nem lesz olcsó.
Nagy gázzal szeret indulni a Mazda, erről le kell szoktatni, mert félő, hogy a fogyasztáson ez a játékosság látszani fog. Napokba telt, amíg finoman, alig a pedálhoz érve barátkoztunk össze. A fogyasztás miatt nem kellett volna aggódnom, a teszt végén kiderült, hogy 350 kilométer megtétele után, 7,7 liter benzin elfogyasztásával beérte száz kilométerenként.
A pici joystick váltó parádésan dolgozik, öröm neki munkát adni, igaz, az áttételeknek köszönhetően városban nem kell túl gyakran izmozni, ötösben szépen elfurikázgattunk. A váltóbotot borító kis kupak azonban megadta magát és könnyedén lejárt. Bár a vastagabb kipufogó vég nem csupán dísz, a hangját hallani nem nagyon lehet. Ezt az élvezetet a mérnökök meghagyták a kétliteres motor kiváltságának.
Kiváló cégautónak
© hvg.hu |
Mazda3 1,6i TX MOTOR Hengerűrtartalom (cm3) 1598 Környezetvédelmi besorolás EURO 4 Max. teljesítmény lóerő 105 lóerő 6000-es fordulaton Max. nyomaték: Nm 145 Nm 4000-es fordulaton MÉRETEK Tengelytáv (mm) 2640 Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4490/1755/1465 Csomagtér 413 Tömege (kg) 1250 MENETTELJESÍTMÉNYEK Végsebesség (km/h) 182 Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 11,2 FOGYASZTÁS (l/100 km) Városi 8,9 Országúti 5,7 Vegyes 6,9 Tesztfogyasztás 7,7 CO2 kibocsátás (g/Km) 162 ÁRA A tesztautó ára 4,5999 millió Ft