Itthon is rendelhető a leggyorsabb Mazda
Európában szűk, de előkelő körben mutatkozik be a Mazda3 MPS. Számos konkurens található ebben a dinamikus és gyorsan fejlődő szegmensben – többek között a Volkswagen Golf GTI, az Alfa Romeo 147 GTA, a Ford Focus ST, az Opel Astra OPC és a Renault Mégane RS. 2005-ben összesen 33 ezer autó talált gazdára ebből az öt típusból Európában. A Mazda nyolc millió alatti alapárával új vevőkört csábít át ehhez a kategóriához.
© Mazda |
Az aerodinamikailag optimalizált első lökhárítóban található, méhsejt-mintázatú ráccsal fedett, szélesebb légbeömlő nyíláson bőséges mennyiségű friss levegőhöz jut a hűtő. A turbófeltöltő töltőlevegő-hűtője vízszintesen helyezkedik el a motor tetején, és a jellegzetes ötszögletű Mazda-hűtőrácson keresztül jut levegőhöz. Az orr-rész hosszát az innen kiinduló és a motorháztetőn át az A-oszlop felé továbbfutó mély vonalak hangsúlyozzák. Az MPS-re jellemző egyedi külső formatervet az enyhén húzott, téglalap alakú ködlámpák teszik teljessé.
Az oldalsó légterelők miatt a Mazda3 MPS szinte odatapad az úthoz, megjelenése erőteljes. A 20 milliméterrel kiszélesített első kerékjáratok és az alapváltozattal megegyező szélességű hátsó sárvédőívek alatt található 18 x 7J méretű alumínium felniken 215/45 R18-as abroncsok feszülnek.
A farrész kialakítása is a motorháztető alatt rejtőző nagy teljesítményre utal. A matt színűre fényezett lökhárító, 102 milliméter átmérőjű kipufogóvég és LED-es integrált féklámpával gyártott tetőspoiler hangsúlyozzák a farrész sportosan elegáns karakterét. A Mazda négy különféle színben kínálja a Mazda3 MPS-t. A fekete, ezüst és piros színek mellett elérhető egy különleges, Cosmic Blue elnevezésű kék fényezés is.
© Mazda |
© Mazda |
Mivel a belső hűtőhatás megakadályozza a motor kopogását és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, a mérnökök viszonylag magas, 9,5:1-es kompresszióviszonyt alkalmazhattak a Mazda DISI motorban. A magas kompresszió a visszafogott, 9,7 l/100km-es vegyes fogyasztást és a csaknem turbólyukmentes, erőteljes gyorsítást is elősegíti.
Aerodinamikai tuning és megerősített fékek
© Mazda |
A motorteljesítménynek megfelelően a mérnökök a fékeket is megerősítették. A Mazda3 MPS-en elöl 320 milliméter átmérőjű, hűtött, míg hátul 280 milliméter átmérőjű féktárcsák találhatók. A 8-9 hüvelykes tandem fékrásegítő és a nagyobb fékmunkahenger, a négycsatornás ABS, az elektronikus fékerő-elosztás (EBD), és a vészfék-asszisztenssel kiegészített kipörgésgátló (TCS) összességében kiemelkedően hatékony fékerőt biztosít.
A Mazda3 MPS október 31-től megrendelhető Magyarországon, a hivatalos Mazda márkakereskedésekben. Az első autókat 2007 februárjában lehet átvenni, az autó listaára a 2,0 literes GTA változat felszereltségével azonos felszereltséggel 7 millió 990 ezer 900 Ft.