2006. december. 01. 19:15 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. december. 01. 19:15 Autó

Új formanyelvet szólaltat meg a merész japán sportkocsi

A Mazda jövőbeli modelljeinek stílusát meghatározó formatervezési irányelvek bevezetésére a formatervezők új felületi formanyelvet alkottak, Nagare néven, amit az idei Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon mutatnak be először.

© Mazda
Akárcsak az összes többi Mazda, a Nagare is egy sportautó lelkét rejti. Sima és áramvonalas formája éppen olyan, amilyet a jövő városi cirkálójától elvárnánk. Kerekei – a gyors kormányreakciók és az agilis manőverezhetőség érdekében – egészen a karosszéria sarkaiban találhatók. Egyetlen centimétert sem pocsékoltak el a túlnyúlásokra. A négyszemélyes utasteret két dupla hosszúságú, a pillangó szárnyaihoz hasonlóan előre és felfelé nyíló ajtón keresztül lehet megközelíteni.

© Mazda
A sofőr az optimális irányítás és kilátás érdekében középen ül, mint egy együléses versenyautóban. Mivel a vezető a tető legmagasabb része alatt ül, bőséges fejtér és kényelmesen hátradöntött üléstámla áll a rendelkezésére. Az ülések innovatív elrendezése Mazda-sajátosság, amit a sikeres, négyüléses RX-8 sportautóban és az ötletes belső kialakítású, hamarosan bemutatkozó, három üléssoros, hétüléses CX-9 crossover SUV-ban is megfigyelhetünk.

© Mazda
A Nagare hátsó része egy komfortos, utasait átölelő társalgó, melyben három utas helyezkedhet el kényelmesen. A középen elhelyezett első ülés és a szélesre táruló ajtónyílások megkönnyítik a meglepően tágas utastérbe való beszállást. Felismerve, hogy az előremutató formatervhez fejlett hajtáslánc illik, a Nagare hajtását valószínűleg hidrogénnel üzemelő forgótárcsás motorra bíznák. A Mazda a fejlett hajtáslánc-technológiák terén végrehajtott fejlesztései alapján a világ legjobbjai közé tartozik, amit a Japánban már használatban lévő, hidrogén/benzin vegyes üzemű forgótárcsás motorral hajtott RX-8 modellek is igazolnak.

© Mazda
A Nagare oldalsó paneljei lehetővé tették a gyorsító autó körül áramló levegő megjelenítését. A fény és árnyék együttes alkalmazása álló autó esetén is ezt az érzést sugallja. A folyadékok áramlását hasonló megoldások jelzik a motorháztetőn, a kerékjáratokban, valamint a LED-es első és hátsó lámpatestekben. Ugyanez a formanyelv jellemző a Nagare utasterére: a műszerfalat, a középkonzolt és az ajtóborításokat szintén az áramlás határozza meg.
Hirdetés