Nagynyomású turbó a 207-es Peugeot-ban
A 207-esből április óta 110 ezer példány készült, az autót mostantól 150 lovas turbós változatban is lehet rendelni. Itthon november közepétől lehet megvásárolni a kis izompacsirtákat.
© Peugeot |
© Peugeot |
© Peugeot |
© Peugeot |
A turbina maximális fordulatszáma eléri a percenként 220 ezret. A vele közös tengelyen forgó sűrítőkerék által szállított maximális töltőnyomást 0.8 barra korlátozza a lefúvó szelep.A szelepek működtetését két felülfekvő, kompozit anyagú vezérműtengelyre bízták. Hidraulikus emelőtőkék egyenlítik ki önműködően a szelephézagot, a súrlódási veszteséget görgős himbák csökkentik. A projekt egyik fő célkitűzése volt a motor belső súrlódásának mérséklése, mert ez kedvezően hat a fogyasztásra.
A motor reakcióidejének javítása érdekében optimalizálták a vezérmű alkatrészeinek súlyát. A szelepszárak átmérője például mindössze 5 mm. A szívó vezértengely szöghelyzetének fokozatmentes állítása (VVT – Variable Valve Timing)¸ javítja a motor teljesítmény- és nyomaték-karakterisztikáját, ugyanakkor csökkenti a fogyasztást és az emissziót.
A lánchajtású, szabályozott szállítású olajszivattyú éppen a motor üzemviszonyainak megfelelő mennyiségű kenőanyagot keringeti, tehát nem vesz le feleslegesen energiát a motorról. A nyereség 160 watt a hagyományos megoldáshoz képet, ami körülbelül egyszázalékos fogyasztáscsökkenésnek felel meg az európai vegyes menetciklus szerint. 6000-es fordulatszámnál már 1.25 kW az energia-megtakarítás.
© Peugeot |
Az új benzinmotor ugyanolyan dinamikussá és élvezetesen vezethetővé teszi a 207-et, mintha jóval nagyobb hajtóműve lenne. Ha egyedül ül a vezető az autóban, mindössze 29,4 másodpercig tart az állórajtos 1000 méter, illetve 80-ról 120-ra ötödik fokozatban 8,2-ig. (az összehasonlítás kedvéért: a 206 S16-nak, súlyelőnye ellenére, 10.1 másodpercre van szüksége). 210 km/órás csúcssebességét az ötödik fokozatban éri el az autó. Ezekhez az eredményekhez képest különösen csekélynek számít a kombinált ciklusban mért 7 liter/100 kilométeres fogyasztás (a 206 S16-é 7,7 l/100 km).
Az első féktárcsák hűtöttek, méretük 283 x 26 mm, a tömör hátsó tárcsáké pedig 249 x 9 mm. Alapfelszerelés a legújabb Teves Mk60 elektronikus menetstabilizáló (ESP – Electronic Stability Program), amelynek része az ABS, az elektronikus fékerő-elosztó (EBFD), a fékasszisztens (EBA), a kipörgésgátló (ASR) és az alul-, illetve túlkormányzottságot kiküszöbölő funkció (CDS). Az ESP funkciói közül az ASR és a CDS síkos úton elinduláshoz kikapcsolható, de 50 km/óra fölött önműködően aktiválódik. A 207 1.6 literes THP 16V változata kizárólag 17 colos könnyűfém-kerékkel készül, rajta 205/45 R17 Pirelli P Zero Nero gumival.