2006. június. 20. 10:56 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2007. május. 16. 17:53 Autó

A reformminiszter autója

Végre egy igazi cégautó, amelynek az extralistája megmarad a gazdaságosság, az ésszerűség és a kifizethetőség határain belül. Reform gyanánt minden miniszternek ezt a motort ajánlanám, kissé lomha, ám szinte már betegesen étvágytalan.

© hvg.hu
A 307-es külseje még mindig tetszik nekem, szépen eltalált, franciásan ízléses és fifikás. Vidám és jól kidolgozott. Kényelmes és vonzó. Meg biztonságos, hat légzsák volt a tesztautómban, a biztonsági öv bekapcsolására pedig mindkét első ülésen éles hangjelzéssel figyelmeztet a fedélzeti számítógép.

A belső puritán, viszont az alapanyagok jó minőségűek. Sokaknak kopárnak tűnhet a műszerfal és a szélvédő alatti idom kialakítása, ám a sofőr előtt található műszer együttes szép, harmonikus és funkcionális. A középkonzol alu borítása picit feldobja a beltér temetői hangulatát. Az ülések oldaltartása minimális annak ellenére, hogy „sportosra” képezték ki. Deréktámasz ezen a szinten sajnos nem jár, legalább nincs mit letörni.

© hvg.hu
A váltó első kézbevétele nem ragadott meg, túl sutának, lötyögősnek és lányosnak találtam, hiányoltam a németes feszességet. A 307-es francia, így ennek megfelelően a komfort és kényelmes kapcsolás volt elsődleges. Hamar beletanultam azonban a ötsebességes PSA-váltó trükkjeibe, rossz szavam nem lehet rá, pontosan, kissé nagy úton, de tette a dolgát. Tesztautómban digitális kétzónás klíma volt, a kormányról vezérelhető cédés rádiós magnó természetes a Peugeot-ban. A fényszórók automatikusak, de csak töksötétben kapcsolódnak be maguktól, szürkületben nem. A fedélzeti számítógép kijelzője nappali fényben nehezen olvasható, este meg túl erős a szemnek.

Puha és praktikus

© hvg.hu
A kormány méretes, négy irányba állítható, a futóműhöz és a már említett váltóhoz hasonlóan kissé lágy. Hosszú használatra tervezett, egyáltalán nem sportosra hangolt, funkcionális gépről, kiváló cégautóról és nem utolsósorban családi kompaktról beszélünk.

Tárolórekeszt találunk bőven, ám némelyik elnagyolt, azaz szűkre szabott, látszik, hogy a mennyiségre mentek a franciák. Annak kifejezetten örültem, hogy a szélvédő alá egy mélyedésben is lehet pakolni, akárcsak a nyolcvanas évek autóiban. Az első ülések alatt egy-egy kihúzható fiókot is találunk, a hátsó kartámaszban is van pohártartó meg rejtett rekesz.

Az összeszerelés minősége elfogadható, az anyagválasztás szintúgy, megrémülni csupán akkor rémültem meg, amikor sikerült nagy nehezen síkba döntenem a hátsó padot (előbb előre kell tolni picit az első üléseket, lehajtani, majd visszatolni) kivillant mi is van a huzat alatt. Silány egy szerkezet a hátsó üléspad. Habszivacs vékony fémszerkezettel megtoldva. Szerintem 100 nyitást és összecsukást nem bír ki. Ne bolygassuk ezt a témát túl sokat, az autó erényeit nem itt kell keresni, bár a csomagtartó méretei elfogadhatóak.

[[ Oldaltörés: A várázsszó: HDi (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
Tömpe orrába alig fért be az a motor, ami az egész autónak a lelke. A motorháztető meredeken ível lefelé, a hatalmas szélvédő télen-nyáron dolgoztatja a klímát és a fűtést. Viszont nagyon jó a kilátás.

A dízelmotor alapjárata elsőre hangosnak tűnt, de később, megismerve takarékos hajlamait, a hangzavar eltörpült ama érdemek mellett. Tempomat nélkül is alapjáraton ötösben tartja az ötvenet. 1,6-os 110 lovas dízellel nem a sietős embereknek találták ki a dízel 307-est, viszont biztosak lehetünk abban, hogy mi megyünk a mezőnyben a legtovább.

A 110 lovas motor nem alkalmas versenyzésre, ha lassan is, de a 120-130-as tempót el lehet érni vele, bármennyire is kacér nyomatékkal bír, a 307-es HDi-vel nem fogunk kilőni a piros lámpánál, legfeljebb lebőgünk. Ezzel az autóval akkor járunk jól, ha visszafogott tempót diktálunk a városban, országúton pedig nem bosszankodunk azon, ha leelőznek.

© hvg.hu
A takarékoskodás ragályos, az utolsó néhány tesztnapon azt a játékot játszottam, hogy nem szabad öt liter fölé engednem a pillanatnyi fogyasztást. Ha elértem az 5,0 litert, akkor levettem a lábam a gázról, egyből 3 literre ugrott vissza a kijelző. Természetesen, ha tehettem, ötösben vagy hatosban haladtam. Ennek ellenére dinamikusan autóztam végig.

Az óra hajszálpontosan mért, az együtt eltöltött közel hétszáz kilométer során 4,9 liter gázolajat „fogyasztott” az aranyszínű tesztautóm, többnyire városi forgalomban. Apropó szín, ezzel a színben még azok is megcsodálták, akik már láttak vigyorgó szájú harcsapofájú megújult közép-Peugeot-ot.

[[ Oldaltörés: Flottában verhetetlen (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
Kellemes autó, ha nagy cégem lenne és flottát üzemeltetnék, akkor erre a kocsira írnám ki a tendert, jó árat kialkudva verhetetlen. Fogyasztásban biztos, a megbízhatósági, gazdaságossági vizsgálathoz kevés volt az együtt töltött 8 nap. Egy spórolós cég még az ügyvezető igazgatónak is ezt venné, na jó kettőt…

Ez az autó nem négyszemélyes, hanem valóban elfér három ember a hátsó üléssoron. Az ajtók merevek és könnyűek, viszont nagyon kellemetlenül csukódnak, csapódnak, csattannak, ez alól kivétel a csomagtérajtó. A csomagtartó aljában teljes értékű pótkereket, de ugyanitt 12 Voltos csatlakozó és akasztókat is találunk.

Bírja a gyűrődést, magyar utakra tervezték, futóműve nem veszi rossznéven, ha rossz útra tereljük. Komfortosan, finoman lépked. Ez az első autó, amivel teljesíteni lehetne azt a régi vágyamat, hogy egy tankkal menjek legalább 1000 kilométert. Ezzel a kocsival a Budapest Róma között távolságot megtehetjük itthoni tankolással. Sajnos, nem sikerült ilyen nagyléptékű próbát összehoznom, így meg kellett elégednem azzal a tudattal, hogy hatszáz kilométert mentem fél tank gázolajjal.

A 307 HDi az a fajta autó, amely meghálálja, ha jól bánnak vele, ha nem hajtják agyon, nem kínozzák, becsülik és munkára fogják. Mert szeret dolgozni. Visszahozza az árát, ebből a típusból valóban megéri a dízelt választani.



Peugeot 307 1,6 HDi Sportline
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1560
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő110 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 240 Nm 1750-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2608
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4211 / 1746 / 1514
Csomagtér420-1470
Saját tömeg (kg) 1363
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 202
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)11
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes5,4
Tesztfogyasztás4,9
CO2 kibocsátás (g/Km) 142
ÁRA 4,820 millió Ft

Hirdetés