2006. február. 13. 19:47 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. február. 14. 11:29 Autó

Kapható a legkisebb Peugeot

Elsősorban a női szívekre akar hatni a Peugeot legkisebb modellje, a mindig mosolygó arcú 107-es. A fiatalos, dinamikus kisautó bevezetését a Valentin-napra időzítették. Az autót kezdetben csak egyliteres benzines változatban forgalmazzák.

© Peugeot
A 106-ost felváltó 107-es kiegészíti a Peugeot kínálatát a kiskocsik belépő kategóriájában. A szegmens eladásai tíz év alatt 25 százalékkal nőttek. Az 1007-es és a 206-os mellett, most a 107-essel próbálkoznak nagyobb szeletet kihasítani a franciák. A PSA Peugeot Citroën és a Toyota együttműködésében kifejlesztett kisautó Peugeot-verziója, a 107, a csehországi Kolínban készül, akárcsak két testvére – a Citroen C1 és a Toyota Aygo.

© Peugeot
A 107 orra következetesen követi a legújabb Peugeot modellek formai szabályait, fiatalos és vidám arccal, amit még kifejezőbbé tesz a mosolygó hűtőbeömlő és a mandulavágású első lámpák. A 107-es a legrövidebb négyüléses a piacon, hossza 25 centiméterrel marad el a 106-ostól. Mivel pici autó és minimálisak a túlnyúlásai, a fordulókörének átmérője igen kicsi, 9,46 méter (járdaszegélyek között). A fordulásban kormányszervó is segíti vezetőjét.

Élénk és könnyű autó, a háromajtós csupán 790 kiló. Nyugat-Európában háromféle hajtóművel választható: egyliteres 50 lovas háromhengeres benzinmotor, ötfokozatú kézi vagy automatizált váltóval, illetve 1,4 literes HDi, ötfokozatú kézi váltóval. Nálunk egyelőre kizárólag a benzines, manuális váltóval szerelt változat lesz kapható.

Kid és Junior (Oldaltörés)

© Peugeot
Szériában adott két első légzsák, illetve a – változattól függően – széria vagy felárért választható az oldallégzsák és függönylégzsák (80-80 ezer forint). Valamennyi 107 alapáron kap blokkolásgátlót, elektronikus fékerő-elosztóval és ívmeneti stabilizáló rendszerrel, ami kanyarban fékezéskor növeli a jármű stabilitását. A 107 tartalmazza a rádió-előkészítést és a tetőantennát. Az opcióként kínált rádió a középkonzol része, előlapi bemenettel MP3-lejátszó részére (70 ezer forint).

A külön ehhez az autóhoz tervezett első és hátsó ülések kis helyigényűek, maximális teret hagynak a vezetőnek és az utasoknak. Az ülések kárpitozása egyedi. A háttámlák tetejéig mérve a csomagtartó térfogata 199 liter, a kalaptartóig pedig 139 liter. Az autóban 25 liter össztérfogatnyi tárolórekeszt is találunk.

© Peugeot
Az autót két felszereltségi szintben lehet választani, a Kid-nél jobban felszerelt Junior kivitelben szériaszerelvény a szervokormány (100 ezerért a Kid-hez is lehet kérni) és az állítható magasságú kormányoszlop, a hátsó ablaktörlő, a belülről állítható külső tükör, a normál méretű pótkerék, a fényezett lökhárító, fekete védőcsíkokkal. Ez a szint többek között két biztonsági csomaggal egészíthető ki. Az első a két oldallégzsákot, a hátsó fejtámaszokat és a vezetőt az öv becsatolására figyelmeztető jelzést tartalmazza. A második csomag a függönylégzsákokkal nyújt többet az elsőnél.

A háromajtós Peugeot 107 Kid alapára 2 millió 90 ezer forint, az ötajtós felára 70 ezer forint. Junior felszereltséggel 2 millió 290 ezer forintba kerül a mosolygós kisautó.
Hirdetés
Gazdaság Sztojcsev Iván 2024. december. 29. 07:00

És akkor januárban Novák Katalin a mozgás évének nyilvánította 2024-et, aztán történt egy s más

Egész véletlenül tökéletesen beletrafált egykori köztársasági elnökünk, amikor elrendelte, hogy 2024 legyen a mozgás éve: mozgott idén a pártrendszer (egész váratlan irányokba), a GDP-növekedési előrejelzés (magasból a nulla közelébe), a forintárfolyam (hajaj), a világpolitika, és maga Novák Katalin is, jó messzire. Megnéztük a gazdaság és a vállalkozás rovatunkból az év legolvasottabb cikkeinek listáját, és most megmutatjuk, mi érdekelte idén önöket a legjobban.