Dízelben is jól fogy |
A három- és ötajtós, kombi (SW) és kupé-kabrió (CC) változat mellett hamarosan a Kelet-Közép-Európában nagyon várt négyajtós (szedán) is megjelenik. Az új karosszériatípus összeszerelése Iránban kezdődik meg az év elején. Az Iran Khodro által előállított modelleket 2006 első negyedévétől kezdik exportálni. A 206-osból 3300 példány készül naponta a világ hat gyártósorán, amelyek száma nemsokára nyolcra nő a Kínában és a Malajziában még az idén megnyíló új üzemekkel. A 206-os utódja, a 207-es idén májusban mutatkozik be a hazai közönségnek és persze a divatos városi autót kedvelő vásárlóknak.
Kapható kombiváltozatban |
1999 óta vezeti a B kategóriát Európában, 2002-ben a legtöbb példányban értékesített modell volt a kontinensen, és ezt követően is hosszú ideig szerepelt a három listavezető között. A 206 vezeti az európai kisautó szegmens dízeleladásait, és továbbra is a kategória legnépszerűbb modellje Franciaországban, Hollandiában, Dániában, Svédországban, Svájcban, Belgiumban és Luxemburgban. Több mint három millió 206-os fut Nyugat-Európa útjain, 1,3 millió Franciaországban található, 606 ezer Nagy-Britanniában, 508 ezer, Olaszországban, 439 ezer Spanyolországban, 368 ezer Németországban. Magyarországon 1998 szeptembere és 2005 októbere között 35 ezer 591 kis oroszlán talált gazdára, 20 százalékuk dízelmotorral szerelt változat volt.
[[ Oldaltörés: Murván is bajnok (Oldaltörés) ]]
Háromszoros világbajnok |
Nem csupán közúton győzött a 206-os. A rali világbajnokságban háromszoros bajnok 206 WRC is legyőzte elődjét, a 206 Turbo 16-ot, amelynek kétszer sikerült az első helyre kerülnie a B csoportban. A 206 WRC 1999-ben kezdte meg pályafutását. Az első konstruktőri címet a következő évben, a rali világbajnokságban töltött első teljes évadban szerezte meg, majd 2001-ben és 2002-ben is győzedelmeskedett. Nagyszerű pilótája, a finn Marcus Grönholm kétszer, 2000-ben és 2002-ben bizonyult a legjobbnak.
Négy év alatt a 206 WRC a rali sport egyik legeredményesebb versenyautójává vált. Huszonnégyszer végzett az élen (hatszor 2000-ben, hatszor 2001-ben, nyolcszor 2002-ben és négyszer 2003-ban), 26 esetben került a második helyre (egyszer 1999-ben, ötször 2000-ben, négyszer 2001-ben, tizenegyszer 2002-ben és ötször 2003-ban), és tizenötször futott be harmadikként (kétszer 2000-ben, hatszor 2001-ben, kétszer 2002-ben és ötször 2003-ban). Összesen 65 dobogós helyezést ért el. Magyarországon, a nemzeti ralibajnokságban, öt év alatt négy bajnoki címet szerzett a Peugeot 206 WRC, ifj. Tóth János vezetésével.