Megújult a Peugeot Boxer
1995 és 2005 között a könnyű haszongépjárművek piaca Európában 60 százalékkal bővült, a darabszám 1 millió 291 ezerről 2 millió fölé nőtt. Ugyanezen időszakban a Peugeot eladásai a szegmensben 76 ezerről 166 ezer darabra nőttek. A piac fejlődésével összhangban a Peugeot júniusban bevezeti új generációs furgonját, az új Boxert.
© Peugeot |
Az új modell az ötödik nemzedéket képviseli a Sevel Sud üzemben, a PSA Peugeot Citroën – Fiat együttműködés keretében tervezett és gyártott járművek sorában. A kooperáció a 80-as években kezdődött, és meghosszabbították 2017-ig. A Boxer első generációjából 530 ezer példány készült.
Az új Boxer választéka szélesebb, háromféle tengelytávval (3 m, 3,45 m és 4,04 m) háromféle hosszúságú lemezelt vagy körablakos furgon-karosszériával (L1, L2, L3, L4) és háromféle magassággal (H1, H2, H3) készül.
A különböző változatok kínálata rendkívül sokszínű (alváz szimpla és dupla fülkével, alváz, platós gépkocsi szimpla és dupla fülkével a későbbiekben, fülke padlólemezzel, fülke hajtáslánccal). A felépítménygyártó, átépítő cégek számára ezek a lehetőségek közvetlen kapcsolatfelvétellel elérhetők. Személyszállító minibusz változatok egészítik ki a kínálatot.
© Peugeot |
© Peugeot |
A rakteret a fülkéhez hasonló gondossággal alakították ki: a kerékdobok kis helyet foglalnak, a belső méretek optimálisak, és az ajtók kialakítása különösen alkalmazkodik a rengeteg felhasználási lehetőséghez. A jármű hossza és magassága szerint a Boxer összesen négyféle oldalsó tolóajtóval készül. A pontos megvezetés érdekében a karosszéria oldalában és a padlóban két kiegészítő vezetősínt alakítottak ki.
A Boxer alapkivitele kétszárnyas, oldalra nyíló hátsó ajtóval készül, négy pontos – köztük középső – záródással. A szárnyak 96 fokos szögben nyílnak ki, de a határoló kiakasztásával 180 fokig kitárhatók. Opcióként 270 fokos nyitási lehetőség is rendelhető. A rakomány biztonságos rögzítését a jármű hosszától függően hat-tíz rögzítő gyűrű szolgálja.
A raktér oldalát – és persze a rakományt – fekete „Teflor” műanyag elemek védik. A rakodóperem különösen alacsonyan van (változattól függően 535-560 mm). A Boxer tetejét tetőtartó rögzítési pontokkal látták el; a hossztól függően 150-200 kg a megengedett terhelés.
Az első ajtókban hosszmerevítők járulnak hosszá a karosszéria szilárdságához. A pedálsor és a kormányoszlop kialakítása csökkenti a vezető sérülési kockázatát. A széria vezetőoldali légzsák 60 literes, és – ha van – az utaslégzsák térfogata 120 liter. Utóbbi kiiktatható, ilyenkor a műszeregységben felgyullad egy jelzőlámpa. Opcióként az első ülés támlájának oldalába épített oldallégzsák (10l) és függönylégzsák rendelhető.
A Boxer három új HDi dízelmotorral készül, ezek a közös nyomócsöves befecskendezés legújabb generációját használják, megfelelnek az EURO 4-es előírásnak és tartalmazzák az emissziót figyelő EODB rendszert. A 2.2l HDi motor, amelyet a Forddal együttműködve fejlesztett a PSA Peugeot Citroën, kétféle teljesítménnyel kapható: 74 kW és 88 kW. A 3.0l HDi SOFIM motor teljesítménye 115 kW.