© Peugeot |
Az új karosszéria inkább a kiegyensúlyozottságot és az eleganciát helyezi előtérbe, mintsem a dinamizmust. Az autó ragadozó nagymacskákéra emlékeztető eleje erősen döntött szélvédőben folytatódik, amelyből kibontakoznak a lapos tető vonalai. A hátsó traktusban a sárvédő feszesen domborodik azt sugallva, hogy a 407 Coupé ugrani készül, még álló helyzetben is.
Elődjéhez képest nőtt
© Peugeot |
Négy különálló ülőhelye, műszeregysége, valódi alumíniumból készült díszítő elemei és a bőrkárpitozás hangulatában megjelennek az automobilizmus legszebb hagyományai. A dinamizmusra további hangsúlyt helyez a műszeregység, amely összesen öt kerek műszert foglal magába, krómozott kerettel, alumíniumhatású mutatókkal és az órásmesterség kifinomult technológiáját idéző skálázással. A kormánykerék oldalsó részeit perforált, kézpihentetőit pedig sima bőrrel vonták be. A volán harmadik küllőjén megjelenő polírozott betét az utastér többi díszítő alumínium betétjével harmonizál.
A 407 Coupé 4,815 méter hosszú, 1,868 méter széles. Magassága nem haladja meg az 1,40 métert, első és hátsó túlnyúlásai 1,08 és 1,01 méteresek, ami 5,5 és 8,5 centis pluszt jelent a limuzinhoz képest. A belső tér mérete tökéletesen megfelel négy felnőtt részére, az utastér hossza 1,72 méterre nőtt, vagyis 5,8 centiméterrel hosszabb a 406 Coupéhoz képest. Könyökszélessége elöl 1,542 méter, hátul 1,376 méter, azaz 12,8 és 14,2 centiméterrel több, mint a 406 Coupénál. A 407 Coupé csomagtartója tökéletesen hasáb formájú, térfogata 400 liter. A hátsó háttámla osztott és lehajtható. A tömeg csökkentésére a motorházfedél alumíniumból, a csomagtérfedél pedig kompozit műanyagból készül. Az ablakkeret nélküli ajtók a stílust szolgálják.
Erős motorok, sportos futómű (Oldaltörés)
© Peugeot |
A 407 Coupé modern, erős motorokkal járul hozzá a vezetés élvezetéhez, legyen szó akár a benzines, akár a részecskeszűrős (FAP) dízelmotorokról. A belépőszintű négyhengeres, két felülfekvő vezértengelyes, 16 szelepes, 2231 köbcentis benzinmotor teljesítménye 120 kW (160 LE) 5875 fordulat/percnél, maximális nyomatéka 220 Nm 4150 fordulat/percnél. A motor 2000 fordulat/perctől egészen 5 500 fordulat/percig 200 Nm nyomatékot képes leadni, vagyis a maximum 91 százalékát. A motor teljes egészében (hengertömb-hengerfej) könnyűfém ötvözetből készült, hengerenként négyszelepes, és két felül fekvő vezérműtengelye van. A másik benzines motor 60 fokos V-elrendezésű, hathengeres. Lökettérfogata 2946 köbcenti, legnagyobb teljesítménye 155 kW (211LE) 6000 fordulat/percnél maximális nyomatéka 290 Nm 3750 fordulat/percnél.
A Coupé elsőként kapja meg a 407-es családból a vadonatúj V6 HDi FAP turbódízelt, amely eddig a 607-es kiváltsága volt. A 60 fokos, V-alakban elrendezett hathengeres 2720 cm3-es, teljesítménye 150 kW (204 LE), nyomatéka 440 Nm. A motort harmadik generációs, „karbantartásmentes” részecskeszűrővel látták el. A 210 ezer kilométerre növelt csereperiódust az új adalék bevezetése és a szűrő új struktúrája teszi lehetővé. Akármilyen motor legyen is a gépháztető alatt, mindig hatfokozatú a 407 Coupé váltóműve. A 2,2 litereshez manuális sebességváltó tartozik, a V6 dízelhez automata, a V6 benzines pedig a kettő valamelyikével rendelhető meg. Az áttételeket természetesen a motor nyomatékához illesztik.
© Peugeot |
A 407 limuzin és SW változatok különösen jó teljesítményt nyújtó futóművét kapta meg a 407 Coupé is, de a remek útfekvés érdekében – kiegészítve a karosszéria magas csavarószilárdságát – speciális elemekkel fejlesztették tovább azokat. A karosszéria magassága a rugók megrövidítése révén csökkent, elöl 10, hátul 23 milliméterrel. Valamennyi modellen szériaszerelvény az ESP, a következő fő funkciókkal: a blokkolásgátlót (ABS) mindkét kerékméretre kalibrálták; a négy kerék egyedi szabályzása teljesen elektronikus, ami különösen a blokkolásgátlás és stabilizálás közben javítja a fékezés hatékonyságát; a fékasszisztens a fékpedál megnyomási sebességétől függően aktiválódik. Ha a lassulás eléri a 8 m/s²-et, automatikusan bekapcsol a vészvillogó; a kipörgésgátló (ASR) a fékre és a motorra hat, a menetparamétereket a kormányzással összehasonlító menetstabilizáló (CDS) pedig a fizikai határokon belül a kívánt pályán tartja az autót.
Ha robban a légzsák, megy az sms (Oldaltörés)
© Peugeot |
Magas szintű aktív biztonságával összhangban a 407 Coupé passzív biztonsága is rendkívül fejlett. A frontális ütközés két erőelvezetési útvonalát átvették a limuzintól a kupéhoz is. Ez rendkívül hatékonyan emészti fel az energiát az autó orr-részében. A kormányoszlop 80 milliméteres megrövidülésre képes, és egy külön megoldás korlátozza a motor hátramozdulását frontális ütközéskor. A gyalogosok védelmét egyedi megoldások szolgálják. Az alsó részen, a gyalogosokat védő lökhárító-elemen és a lökhárító felső részén habosított energiaelnyelő betéteket építettek be. Ami az oldalütközést illeti, a kupé formája (legfőképp a rendkívül hosszú ajtónyílás) szükségessé tett néhány speciális oldalsó erősítést. Az ajtó merevségét adó keret egy darabból, hegesztés nélkül készül, hogy elkerüljék ütközés esetén a törés veszélyét. A tetőívbe kompozit megerősítést építettek, hogy csökkenjen az alakváltozás, ezáltal is védve az utasok fejét. A kocsiban ülőket alapban hat légzsák védi.
A „bőröndfogantyú” jellegű kilincsek baleset után elősegítik a sérültek kiszabadítását. A központi áramtalanító leállítja az üzemanyag-ellátást, bekapcsolja a vészvillogót és oldja a központi zárat. Ezenfelül a GPS RT3 rádiótelefon automatikus helymeghatározással gyorsítja meg a mentők érkezését egy baleset bekövetkezésekor. Egy légzsák berobbanása vagy az „SOS” gomb megnyomása telefonhívást indít, esetleg SMS-t küld (Franciaországban a szerződött ügyfelektől az Inter Mutuelles Assurances-hoz, illetve a nemzetközi 112-es segélyhívó számra), amely azonosítja a járművet és annak tartózkodási helyét.
Kényeztető elektronika
© Peugeot |
Ez az elegáns autó mindig, a körülményektől függetlenül, praktikus is. Így valamennyi változatában megtalálható a sebességkorlátozóval kombinált sebességtartó. Hasonlóképpen színes többfunkciós képernyőn jelennek meg a vezetési és a kényelmi információk (audiorendszer, klíma, fedélzeti számítógép, navigáció. A kétfunkciós fényszórók (vagyis ugyanaz a lámpa valósítja meg a tompított és a távolsági fényt) xenon gázkisüléses fényforrást használnak, amelyek fényereje háromszorosa a normál izzókénak. A kanyarkövető funkció (opció az alapkivitelben és széria a második szinthez) 5 kilométer/óra felett működik, a tompított és a távfény esetében is. A 407 Coupén alapfelszerelés az esőérzékelő, amely az eső intenzitásának függvényében 16 féle érték között változtatja a törlés ütemét. Mindegyik keréken külön érzékelő méri a guminyomás- és hőmérséklet változását. Alacsony keréknyomás vagy defekt érzékelésekor a vezetőt a műszeregység pontmátrix-kijelzője és a központi képernyő is tájékoztatja, az érintett kerék megadásával.
A tolatva végrehajtott parkolási manővereket a négy érzékelő hatósugarában felbukkanó akadályok távolságát jelző hang segíti. A Sport kivitelben opció, afölött széria az első lökhárítóba épített hat érzékelővel működő első radar. Ez esetben a hangjelzést vizuális jelzés is kiegészíti, elöl, hátul, jobb és baloldalon, középen megjelenítve az akadály helyét.
Valamennyi változatban alapfelszerelés a kétzónás, automatikus hőfokszabályzású és levegőelosztású légkondicionáló. A hőmérséklet-érzékelő mellett légnedvesség-mérő is tartozik hozzá, így például megakadályozza az üvegek bepárásodását. A külső szabályzású kompresszor csak az utasok által igényelt mennyiségű hideg levegőt szállítja, tehát csökkenti a fogyasztást. A kétirányú napsütés-érzékelő figyelembe veszi a napsugarak hatását is, hogy ne kelljen minduntalan állítgatni a klíma kezelőgombjait. A szélvédő hővisszaverő anyaga csökkenti az utastér napsütés hatására bekövetkező felmelegedését, javítva a klimatizálás hatásfokát.
A benzines alapmodell induló ára 8,75 millió forint, a V6-os motorokkal hajtott 407-es kupékat Féline felszereltséggel 11,8 millió forintért kínálják.