© Peugeot |
Az ülés magasra állítható, ám az oldaltámasz hiányzik. A belső fokozott vidámságát és páratlan üdeségét elsőként az zavarja meg, hogy nagyon hátra kell nyúlni a biztonsági övért, így még jóval elindulás előtt be kell kötni magunkat. A váltóbox, a középkonzol nyúlványában kapott helyet, ami elsőre igencsak zavarta a térdemet, de ezt hamar meg lehet szokni, a vezetést nem befolyásolja. Az ablakemelők gombjai, az elakadásjelző kapcsolója mind könnyen elérhető helyre kerültek, az ergonómia nagyon jó, az autó kiválóan vezethető. Ami még zavart, hogy a háttámla pozíciója nem a legtökéletesebb, már az első hatvan kilométer után fájdalmat éreztem a hátamban.
© Peugeot |
Az anyósülést egy mozdulattal asztalkává lehet alakítani, így a hátsó sorban ülő fiam nem panaszkodhatott a kilátásra. Tárolót bőven találunk, pohártartót elöl, hátul. A kormány négy irányba állítható. A kocsi hátul is kényelmes, fejtér van bőven. A belső műanyag elemei 12 ezer kilométer után sem zörögtek, egyedül a motorháztető nyitó karja adta meg magát, kijött a helyéről.
Egyedi és mulatságos © hvg.hu |
Megnyugtató, hogy ezt a kocsit nem a PSA közös boszorkánykonyháján főzték ki, sok benne az egyedi megoldás: a műszerfal órái, a fedélzeti számítógép kijelzőjének kialakítása, a többfunkciós bajuszkapcsolók, és a sportos, teljesen új kormány. Ami elmaradhatatlan, az a gömb formájú levegőbeömlő, az imbolygó, ám mégis pontosan kapcsoló Peugeot-váltó és a kivehető kis kuka. A felhasznált műanyagok minősége kiváló, akárcsak a színválasztás. A Caméléo készlettel egyedülálló módon, saját személyiségünknek megfelelően alakíthatjuk a belső hangulatot. 15 perc alatt a Caméléo készlet 18 darabját tucatnyi színváltozatban variálhatjuk: cserélhető 2 műszerfalkárpit, 4 légterelő keret, 2 első ajtókárpit. 2 hátsó ajtókárpit-borítás, 8 üléskárpit (4 ülőfelület, 4 háttámla). Mindez szerszámok nélkül.
[[ Oldaltörés: Az ajtók záródnak! (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu |
Vigyázzanak az ajtók záródnak! – csak ez a mondat hiányzik, ahhoz az elképesztő élményhez, ahogyan a kocsi szezám-tárulj oldalajtói működnek. Ahová az autó befér, ott ki is fogunk szállni belőle. A mediterrán világ igazi megoldása, kaméleon a sikátorokban. Megszűnt a nehéz Peugeot ajtók problematikája, villanymotor csukja és nyitja az ajtókat, mindezt olyan látványosan, hogy nehéz elrejtőzni vele a világ elől, főleg ha a tesztautóm citromsárga mivoltát sem hagyjuk figyelmen kívül. Az egész autó egy örömteli pillanat kifejeződése. Éjszakai fényei még vonzóbbá, még trendibbé teszik a kiskocsit, minden narancsban izzik. A Combino villamossal ellentétben ez az autó nyitott ajtókkal is elindul, igaz, hogy villog és csipog, de megy. Dugóban, araszolásnál hasznos lehet még ez. A kerékpárosokat sem fogjuk zavarni.
Az ajtók záródása egy picit félelmetes abból a szempontból, hogy vajon egy kisgyermek kezére rácsukódik-e. Elvileg minden akadályra megáll és visszacsúszik, én ki is próbáltam bottal, kézzel, lábbal és valóban nem csukta rá. Gyerekeknek azonban mindenképpen magyarázzuk le, hogy ne csápoljanak, ha nyitjuk, vagy zárjuk az ajtókat.
© hvg.hu |
A 178 literes csomagtér variálható, a hátsó ülések függetlenül tologathatók, összecsukhatók, így akár 1048 literesre is növelhetjük a hasznos rakteret, új értelmet adva ennek a vagány kis városi kocsinak. Igen, még áruszállításra is befoghatjuk. Éjszaka villogunk vele, nappal rakodunk bele. Ha teljesen előretoljuk az üléseket, csomagtérről még akkor is alig beszélhetünk, hisz csak egy hokistáskával vagyunk beljebb. Ha hátul is kényelmesen akarunk ülni, akkor szinte semmi nem marad a csomagoknak.
A hátsón padlóban, az izgalmakat fokozandó, két bőséges tárolórekeszt találunk, ezt nemrég a Berlingóban fedeztem fel, akkor is nagyon örültem, hát még egy ilyen szűkre vett autóban mekkora örömet jelent néhány plusz liter.
[[ Oldaltörés: Pörgős és takarékos (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu |
Mintha ráöntötték volna a kasztnit erre a motorra, úgy ugrik, úgy szökell a Peugeot legkisebb, hetven lovas dízelje. Városi vágtára, sőt országúti csapatásra is fogható az autó, meglepően jól gyorsul, nem kell megijedni attól, hogy csak egynégyes. Futóműve sportos, de az úthibákkal is megbirkózik, a fekvőrendőr meg sem kottyan neki.
A kormány könnyedsége is jelzi, hogy alapvetően ez egy női autó, még akkor is ha nincs megvilágítva a piperetükör. Parkolni játszi könnyedséggel tudunk, csak kinézzük a helyet és paff, már bent is vagyunk. Magassága ellenére, kitolt kerekeinek köszönhetően nagyon jók a kanyartulajdonságai is.
© Peugeot |
Formáját tekintve a Peugeot hozza a formát, a 107 felpumpált változatának tűnik elölről, hátulról viszont polyan, mint egy luxus egyterű, például a 807-es, a végigfutó ezüstcsík is jelzi, hogy komoly a kicsike. Nincs gnóm kinézete, sőt, ellenkezőleg valahogy így képzelem el a jövő városi autóját. Kinyitott ajtókkal olyan, mintha fel akarna szállni. A ködlámpákat tartalmazó első köténye sportos jelleget kölcsönöz, az autó RC-változata valódi méregzsák lehet. Jól vezethető, szerethető autó, ha nem lenne ilyen drága sokkal sikeresebb lenne, talán még én is bepróbálkoznék egynél. Megoldás a városi közlekedésre, gyors, kicsi, feltűnő és takarékos. Az együtt töltött 200 kilométer során városi használatban az 1007-es 5,5 liter gázolajat kért. Ez így rendben is van, csak az a fránya ár lenne jobban képzett: az 1007-es legolcsóbb 1,4-es benzines változata, igaz gazdag felszereltséggel, 3,4 millió forint.
Peugeot 1007 1,4 HDi Trendy |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1398 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő/kW | 70/4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 160/2000-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2315 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3731/1686/1610 |
Csomagtér | 178-1048 |
Saját tömeg (kg) | 1168 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 160 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 15,4 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 5,8 |
Országúti | 4,1 |
Vegyes | 4,7 |
Tesztfogyasztás | 5,5 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 124 |
ÁRA | A tesztelt autó ára 4,08 millió Ft. |