Bemutatják a legerősebb Peugeot-ot - galériával
A tanulmányautók megalkotásának célja gyakran az, hogy a gyártók szeretnék magasabb szintre tenni a mércét, kitolni a határokat, és az újdonság tesztelésével elérni a kivételest. A képzelettel társított szakértelemnek és szenvedélynek köszönhetően született meg a 908 RC, amelyet a szeptemberi Párizsi Autószalonon mutatnak be.
© Peugeot |
© Peugeot |
A 908 RC eredetisége abban rejlik, hogy a motort sajátosan középre és hátra helyezték kereszt elrendezésben, így igyekeztek azt kompakttá tenni. A hatsebességes, szekvenciálisan irányított sebességváltó, amelyet az óriási nyomaték üzembiztos leadására alkottak meg, szintén rendkívül kompakt, és a motor alatt kapott helyet.
A hajtószerkezet elhelyezkedése méretes csomagtartó kialakítását tette lehetővé, amely a hátsó tengely mögött található, és egyáltalán nem befolyásolja az utastér tágasságát. Ennek a felépítésnek a másik előnye az előretolt vezetőülés, amely a maximumig fokozza a vezetőnek és az utasoknak nyújtott élvezetet.
© Peugeot |
© Peugeot |
A fékezésről négy monoblokk, kerámia karbon kompozitból készült tárcsa gondoskodik, amely a kis tömege mellett kiváló hőhatásfokú. A kerékabroncsokra elöl Michelin Pilot Sport PS2 255/35 R20, hátul 285/30 R21 gumikat feszítettek.