A mostani legolcsóbb, heti (tíznapos) matricával szemben vélhetően sokan választanák az egyszeri használati díjat.
Jelenleg is létezik már használattal arányos útdíj, de csak a teherautósoknál. A Buksza blog kérdezett rá a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál (NFM), hogy a jövőben elképzelhető-e a mostani matricarendszer kibővítése a használatarányos útdíjjal a személyautók esetében?
A szaktárca válaszában közölte: minden reális lehetőségre nyitottak. Az eseti matrica bevezetéséhez tömeges igényre lenne szükség az autósok részéről. Ha elég autós jelzi, hogy szeretne ilyen útdíjat is, akkor szóba jöhet ennek a bevezetése – írja cikkében a Napi.hu.
Az eseti matrica bevezetése azonban komplex folyamat. Az esetleges új tarifák meghatározásánál figyelni kell arra, hogy a bevezetésével a nem útdíjköteles utakon ne növekedjen meg a forgalom, de a jelenleg sokat autózóknál se szaladjanak el jelentősen az úthasználati költségek.
Átmeneti megoldást jelenthetne – vetik fel a cikkben – egy speciális, virtuális matrica, amely rokona lehetne a ma létező 10 napos vagy a havi autópályadíjaknak. A megoldás lényege az lenne, hogy mondjuk, egy ötnapos használat annyiba kerülne, mint a mostani tíznapos jogosultság, de a használó által meghatározott öt napon lenne érvényes bizonyos határidőn belül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.