Több mint 70 civil szervezet szeretné elérni, hogy ne lehessen magán- és állami beruházásokat végezni a kiemelt értéket képviselő tavaknál, így a Balatonnál, a Fertő tónál, a tatai Öreg-tónál és a Velencei-tónál.
73 civil szervezet foglalt állást a Balaton, a Fertő tó, a tatai Öreg-tó és a Velencei-tó védelme mellett és közös nyilatkozatban fordulnak a kormányhoz és "minden illetékes szervhez", hogy garantálják, a természeti örökségünknek számító, kiemelt értéket képviselő nagy tavaink nem esnek áldozatul állami és magánberuházásoknak.
„Nincs jogunk a sok millió év alatt kialakult, érzékeny összhangot mutató természeti rendszereket szétrombolni, és nincs jogunk gyermekeink, unokáink életesélyeit csökkenteni” – ezt nem a szervezetek, hanem Áder János köztársasági elnök jelentette ki az ENSZ virtuális biodiverzitási csúcstalálkozójára küldött beszédében.
Mégis, az aláírók szerint Magyarország fontos természeti értékei, gazdag édesvízi élőhelyei, jelenleg veszélyben vannak. A Greenpeace közleménye arra hívja fel a figyelmet, hogy a tavaknál olyan beruházásokat terveznek, amelyek szembemennek a magyar állam Alaptörvényben rögzített kötelességével és a köztársasági elnök ígéretével, amelyet Magyarország nevében az ENSZ-nek tett 2020-ban.
A beruházások kizárólag szűk gazdasági érdekcsoportok rövid távú haszonszerzését helyezik előtérbe, és nem felelnek meg a fenntarthatóság alapelveinek, illetve annak a kötelességünknek, hogy természeti örökségünket megőrizzük a jövő generációk számára is
– hangsúlyozza a Greenpeace.
Nyitókép: Molnár Antal/Greenpeace
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Átment két népszavazási kérdés a tatai Öreg-tó partjára tervezett luxusszállóról
Egyelőre nem épül négycsillagos szálloda a Fertő tó partjára
A legkisebb méregzsáktól a begombázott unikumig – az év tesztautói 2024-ben
Idén sem unatkoztunk: az elmúlt tizenkét hónapban több tucat tesztautót próbáltunk ki hosszabb-rövidebb ideig, közülük válogattuk össze azokat, amelyek így, vagy úgy, de a legmélyebb nyomot hagyták bennünk.