Két szerelvény ütközött össze szerda reggel. A sérültek száma több mint hatvan.
Háromra emelkedett a szerda reggeli nyugat-csehországi vasúti baleset áldozatainak száma – írta az MTI Mária Svobodová, a regionális mentőszolgálat szóvivőjére hivatkozva. Az áldozatok között van a két szerelvény mozdonyvezetője, valamint az utasok közül egy középkorú asszony.
A két személyszállító vonat – a Münchenből Pilsenbe tartó Nyugati express és egy helyi járat – szerda reggel Nyugat-Csehországban, a német határ melletti Domazlice közelében ütközött össze. Hárman a helyszínen életüket vesztették, míg a sérültek száma meghaladja a hatvanat. Az első információk szerint
az expressvonat mintegy 80 km/óra sebességgel hajtott, amikor összeütközött a közeli állomásról éppen elindult helyi személyvonatnak.
A szóvivő szerint öt személy sérülése nagyon súlyos, őket megműtötték. További négy ember közepesen súlyos sérüléseket szenvedett, ők nincsenek életveszélyben. Mintegy félszáz utas könnyebb sérülésekkel, elsősorban zúzódásokkal úszta meg a szerencsétlenséget. Őket egy közeli kultúrházba szállították, ahol ételt, ital kaptak, megpihenhettek, és pszichológusok is a rendelkezésükre álltak.
A német állampolgárságú utasok közül hárman szenvedtek komolyabb sérüléseket, őket a német mentők hazaszállították Németországba kórházi kezelésre.
A röviddel nyolc óta után történt szerencsétlenség helyszínére számos mentőkocsi, négy mentőhelikopter és egy németországi mentőcsoport is érkezett. A súlyos baleset körülményeit vizsgálják. Az anyagi károk a becslések szerint meghaladják a százmillió koronát (1,4 milliárd forint). A Cseh Vasutak bejelentette, hogy az áldozatok hozzátartozóit és a sérülteket kártalanítani fogják.
Karel Havlícek közlekedési és ipari miniszter a helyszínre utazott, Twitter-bejegyzésében pedig azt írta: a baleset oka valószínűleg az, hogy az expressz Domazlicénél nem állt meg a továbbhaladást tiltó piros lámpánál.
Csehországban az utóbbi időben több hasonló vonatbaleset is történt, általában egy-két halottal és egy-két tucatnyi sérülttel. A szerencsétlenségek oka minden esetben emberi hiba volt: valamelyik mozdonyvezető figyelmen kívül hagyta a piros lámpát. Több olyan eset ismeretes, amikor két egymással szemben haladó vonat csak az utolsó pillanatban állt meg.
A prágai sajtó azt írta korábban, hogy Csehországban kevés a mozdonyvezető, ráadásul sokan túlterheltek, mert a nagyobb kereset érdekében túlórákat vállalnak, gyakran szabálytalanul. A Cseh Vasutak vezetősége jelezte: felülvizsgálják a mozdonyvezetők munkáját szabályozó rendszert.