A Super Bowlt sokan nem csupán a pályán zajló történések, de a reklámok miatt is nézik, a hirdetők ezért csillagászati összegeket hajlandók kifizetni, hogy az ő szpotjuk is látható legyen a profi amerikaifutball-liga fináléjának közvetítésében. Idén több vállalat is úgy döntött, megjelenését arra használja fel, hogy jelezze: nem ért egyet az új amerikai adminisztráció által kijelölt iránnyal.
Egyes cégek finoman utaltak arra: nem tetszik az új rendszer, mások teljesen egyértelmű, félremagyarázhatatlan jeleket küldtek a reklámjaikkal. Így tett például a Coca-Cola, amely a 2014-es Super Bowlra készült videóját vetíttette le újra. Ebben az angol mellett több más nyelven éneklik az America the Beautiful című hazafias dalt, a szereplőket pedig számos etnikum képviselői közül válogatták. A szpot már három évvel ezelőtt is kiverte a biztosítékot sokaknál, az ellenzők most bojkottra szólítanak az üdítőóriás ellen.
Az Airbnb is kiáll a befogadás kultúrája mellett. Mottójuk: "a világ annál szebb, minél elfogadóbb vagy". Reklámjuk szövege is ezt erősíti: aszerint a cég az összetartozásban hisz, függetlenül attól, ki honnan jött, kit szeret, vagy hogy milyen a vallása.
A Budweiser reklámjáról és annak visszhangjáról már írtunk. A sörgyártó ellen is bojkottot hirdettek a túlérzékeny amerikaiak.
A mexikói bevándorlás kérdése is előkerült egy reklámban. A 84 Lumber építőipari cég videója egy spanyolajkú asszony és a lánya útját mutatja be az Egyesült Államokba. A Super Bowlt közvetítő Fox csatorna nem volt hajlandó levetíteni a teljes szpotot, így adásba egy olyan változat került, amelyben nem látszik a határon álló fal.
Az Audi autógyár nőkkel kapcsolatos kiállása is üzenet Donald Trumpnak. A reklám szövege így hangzik: "Mit mondok a lányomnak? Azt, hogy a nagypapája többet ér, mint a nagymamája? Hogy az apja többet ér, mint az anyja? Azt, hogy a tanulás, a vágyai, a képességei, az intelligenciája ellenére automatikusan alább becsülik majd, mint bármelyik férfit, akivel csak találkozni fog?"