2015. február. 06. 13:05 MTI Utolsó frissítés: 2015. február. 06. 15:17 Világ

Álló hajtóművekkel zuhant a folyóba a tajvani utasszállító

A balesetet megelőző pillanatokban mindkét hajtóműve állt annak a repülőgépnek, amely egy folyóba zuhant szerdán Tajpejben – erősítették meg pénteken a tajvani hatóságok.

A TransAsia Tajpejből Kinmenbe tartó, GE235-ös számú járatát, amelynek fedélzetén összesen 58 ember volt, röviddel a felszállás után érte a baleset, a zuhanó gép szárnyával egy hidat érintve a sekély vizű Kilung folyóba csapódott. A szerencsétlenségben legalább 35-en meghaltak.

"A rendelkezésünkre álló adatok alapján megállapíthatjuk, hogy (...) a két motor egyike sem fejtett ki tolóerőt" a becsapódást megelőző pillanatokban – jelentette ki Tomas Vang, a tajvani polgári légi közlekedési tanácsnak a vizsgálattal megbízott igazgatója.

Csütörtökön a búvárok megtalálták a gépnek azt a fekete dobozát, amely a pilótafülkében elhangzó beszélgetéseket rögzítette. Egy meg nem nevezett tisztségviselő ezzel kapcsolatban csütörtökön elmondta, hogy a felvételen a pilóta a repülőgép lezuhanása előtti pillanatokban vészhelyzetet és hajtóműleállást jelentett.

Vang szerint a jobb oldali hajtómű kiesését jelző vészjelzést rögzítettek 10:53-kor, amikor a repülőgép 400 méter magasan repült. A pilóta azonnal kikapcsolta a bal oldali hajtóművet is, majd megpróbálta újraindítani, de sikertelenül. "10:54 perckor S.O.S. jelzést kaptunk" – folytatta az illetékes. Azt egyelőre nem tudták megállapítani, miért állították le manuálisan a bal oldali hajtóművet. Még folyamatban van a fekete dobozok adatainak értelmezése – tette hozzá Vang.

A baleset 15 sérült túlélőjét szállították kórházba. Nyolc személyt továbbra is eltűntként tartanak nyilván.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.