2014. szeptember. 04. 08:19 MTI Utolsó frissítés: 2014. szeptember. 04. 10:30 Világ

Összemelegedne az EU-val az új külpolitikai főnöknél lobbizó Irán

Irán erősíteni akarja kapcsolatait az Európai Unióval – mondta szerdán Rómában az iszlám köztársaság külügyminisztere olasz kollégájával, az EU kül- és biztonságpolitikai főképviselője posztjának várományosával, Federica Mogherinivel folytatott tárgyalásai után.

Az iraki és a szíriai válság bizonyította, az Európai Uniónak és Iránnak együtt kell működnie az őket érintő kihívások leküzdésében – közölte Mohamad Dzsavad Zarif.

A külügyminiszter szerint Irán és az EU ugyanazokkal a problémákkal néz szembe, mind a nemzetközi, mind pedig a helyi biztonság kérdésében. "Az a rendkívül szomorú tény, hogy nagyon nagy számú külföldi harcol Irakban és Szíriában, közvetlen gondot jelent Európában" – tette hozzá.

Megjegyezte, a fokozottabb gazdasági fejlesztés, az emberi jogokról folytatott párbeszéd és a biztonsági kérdésekben való egyeztetés alapot jelenthetne az EU és Irán közötti együttműködésnek. Kiemelte, hogy Olaszország jelentős szerepet játszott az Európa és az iszlám világ közötti hidak építésében, és ezt a szerepet még jelentősebbé teheti, hogy Federica Mogherini lesz az EU kül- és biztonságpolitikai főképviselője.

Az olasz külügyminiszter elmondta, hogy új pozíciójában az első jelentős cél az Iránnal való megegyezés lesz annak atomprogramjáról. Zariffal folytatott megbeszélése után derülátó volt a tekintetben, hogy a november végi határidőig megszülethet az egyezség. "Biztosítottak, hogy Teherán is így akarja" – tette hozzá.

Hirdetés
Címkék
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.