2010. december. 09. 22:32
Hírszerző/FH
Utolsó frissítés: 2010. december. 09. 21:57
Világ
Nem találják a dagesztáni gép fekete dobozát
Még mindig nem sikerült megtalálni a dagesztáni légitársaság Moszkvánál lezuhant repülőgépének egyik fekete dobozát, ami segíthetne a baleset okainak felderítésében. A dagesztáni légitársaság Tu-154-es gépének 3 hajtóműve is leállt repülés közben vasárnap, a pilóták visszafordultak és kényszerleszállást hajtottak végre. A gép azonban három darabra tört.
Az orosz hatóságok szerint a Tu-154-es két fekete dobozát már megtalálták - azokat, amelyek a repülési adatokat rögzítik. A harmadik adatrögzítőt nem találják, azt a szerkezetet, amely a pilóták és a földi személyzet, vagyis légiirányítók közti kommunikációt tartalmazza. Az orosz napilap szerint, ha a harmadik fekete dobozt továbbra sem találnák, akkor hamarosan büntetőeljárást indítanak az ügyben.
A Dagesztáni Légitársaság járata vasárnap a moszkvai Vnukovo repülőtérről szállt fel, az Észak-Kaukázusi köztársaság fővárosába, Mahacskalába tartott. A felszállás után azonban a gép négy hajtóművéből három meghibásodott, a pilóták ezért úgy döntöttek, hogy visszafordulnak az orosz fővárosba. A TU-154-es azonban már nem érte volna el Vnukovót, ezért a közelebbi, domogyedovói repülőtérre próbáltak leszállni. A landolást azonban elvétették, így a gép végül a leszállópálya betonján túl, egy mezőn állt meg és három darabra tört.
A gépet 1992-ben gyártották, és tavaly újították fel, így a dagesztáni légitársaság szerint kitűnő állapotban volt. A TU-154-es repülőket 1954-ben kezdték gyártani, a gépek a volt Szovjetunió büszkeségeinek számítottak.
A Dagesztáni Légitársaság járata vasárnap a moszkvai Vnukovo repülőtérről szállt fel, az Észak-Kaukázusi köztársaság fővárosába, Mahacskalába tartott. A felszállás után azonban a gép négy hajtóművéből három meghibásodott, a pilóták ezért úgy döntöttek, hogy visszafordulnak az orosz fővárosba. A TU-154-es azonban már nem érte volna el Vnukovót, ezért a közelebbi, domogyedovói repülőtérre próbáltak leszállni. A landolást azonban elvétették, így a gép végül a leszállópálya betonján túl, egy mezőn állt meg és három darabra tört.
A gépet 1992-ben gyártották, és tavaly újították fel, így a dagesztáni légitársaság szerint kitűnő állapotban volt. A TU-154-es repülőket 1954-ben kezdték gyártani, a gépek a volt Szovjetunió büszkeségeinek számítottak.