2009. május. 05. 08:15 Utolsó frissítés: 2009. május. 05. 08:23 Világ

Bolíviai kommandósakció: vallomások ellenzéki vezetők ellen

A bolíviai ügyészségen kihallgatott tanúk szerint Rubén Costas, az elszakadásra törekvő Santa Cruz megye prefektusa és a horvát származású, bolíviai Branko Marinkovic üzletember, ellenzéki vezető is kapcsolatot tartott az április közepén felszámolt állítólagos terrorcsoporttal.

Marcelo Sosa, az ügyben vizsgálatot folytató ügyész helyi idő szerint hétfőn arról tájékoztatta La Pazban a sajtót, hogy Marinkovic részt vett a csoport összejövetelein, s 200 ezer dollárt adott át fegyverbeszerzésre. Egy másik tanúvallomás szerint Costas prefektus (az ellenzék szóhasználata szerint kormányzó) pedig egyik házát ajánlotta fel az akciókhoz. 

Az Evo Morales bolíviai elnök parancsára bevetett kommandósok április 16-án hajnalban a Santa Cruz-i Las Américas szállodában agyonlőtték a bolíviai-magyar-horvát állampolgárságú Rózsa Flores Eduardót, az erdélyi Szovátáról származó Magyarosi Árpádot és az ír Michael Martin Dwyert, valamint őrizetbe vették a magyar állampolgársággal is rendelkező Tóásó Elődöt és a bolíviai-horvát állampolgár Mario Tadicot. Később őrizetbe vettek még három latin-amerikait is, akik állítólag ugyancsak részt vettek az államfő életére is törő terrorista előkészületekben.

Az ügyészség által őrizetbe vett Alcides Mendoza - aki állítólag a Rózsa vezette csoportnak fegyvereket szerzett be - vallott Marinkovic ellen, aki állítólag argentinok egy csoportjának is pénzt adott, akik azonban elmenekültek - közölte a sajtóval a bolíviai ügyész. Sosa a tanúvallomások alapján azt állította, hogy Guido Nayar volt belügyminiszter, a szakadár szövetség, a Santa Cruz-i polgári bizottság jelenlegi elnöke ugyancsak támogatta a terrorcsoportot.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.