2007. december. 14. 16:49
MTI
Utolsó frissítés: 2007. december. 14. 16:29
Világ
Németország nem támogatja az autók uniós emissziós korlátozását
Németország nem fogadja el az Európai Bizottság javasolt korlátozását az autók széndioxid-kibocsátására vonatkozóan.
Egy kormányforrás szerint Németország elfogadja általános célként a 120 gramm/km-es szennyezőanyag-kibocsátási korlátozást, de azt szeretné, ha a csökkentésben más hatékonysági intézkedések is helyet kapnának. Berlin emellett azt szeretné, hogy lehetőség legyen az emisszió-kereskedelemre az autógyártók esetében is.
Az Európai Bizottság egy hét múlva teszi közzé részletes javaslatait a kibocsátás-csökkentésre. Ennek fokozatos megvalósítása elősegítené annak az általános közlekedési célkitűzésnek a megvalósítását, hogy a CO2 kibocsátási szintet 120 gramm/km-re csökkentsék a jelenlegi 165 gramm/km szintről.
Günter Verheugen, az Európai Unió ipari biztosa ellenzi, hogy az autógyártók készpénzfizetéssel mentesülhessenek a szigorú felső határértékeknek a betartása alól.
Verheugen elfogadhatatlannak tartja azt, hogy egyes autógyártók megváltsák környezetvédelmi kötelezettségeiket. "A Bizottság döntése értelmében a testület jogszabályalkotási javaslata nem torzíthatja el a gyártók közötti versenyt. A kompenzáció-fizetés viszont ezzel összeegyeztethetetlen lenne" - mondta Verheugen.
Egyes autógyártók, amiatti aggodalmukban, hogy a szigorú korlátozások következtében romlana versenyképességük és munkahelyek ezrei szűnnének meg, azt javasolták az uniónak, hogy a nagy gépjárművek gyártói kompenzációt fizethessenek, ha átlépik a szén-dioxid kibocsátására vonatkozó új kötelezettségeiket.
Az Európai Bizottság egy hét múlva teszi közzé részletes javaslatait a kibocsátás-csökkentésre. Ennek fokozatos megvalósítása elősegítené annak az általános közlekedési célkitűzésnek a megvalósítását, hogy a CO2 kibocsátási szintet 120 gramm/km-re csökkentsék a jelenlegi 165 gramm/km szintről.
Günter Verheugen, az Európai Unió ipari biztosa ellenzi, hogy az autógyártók készpénzfizetéssel mentesülhessenek a szigorú felső határértékeknek a betartása alól.
Verheugen elfogadhatatlannak tartja azt, hogy egyes autógyártók megváltsák környezetvédelmi kötelezettségeiket. "A Bizottság döntése értelmében a testület jogszabályalkotási javaslata nem torzíthatja el a gyártók közötti versenyt. A kompenzáció-fizetés viszont ezzel összeegyeztethetetlen lenne" - mondta Verheugen.
Egyes autógyártók, amiatti aggodalmukban, hogy a szigorú korlátozások következtében romlana versenyképességük és munkahelyek ezrei szűnnének meg, azt javasolták az uniónak, hogy a nagy gépjárművek gyártói kompenzációt fizethessenek, ha átlépik a szén-dioxid kibocsátására vonatkozó új kötelezettségeiket.
Autó
hvg.hu
2007. december. 04. 23:04
Alternatív autók, nafta a jövőből - meddig szennyezünk még?
Gazdaság
MTI
2007. november. 05. 11:02
Az ipari érdekek átalakították az emisszió-kereskedelmet
Magyar gazdaság
2007. szeptember. 05. 00:00