Vannak játékok, melyek már megjelenésük előtt kasszasikernek vannak titulálva.
Vannak játékok, melyek már megjelenésük előtt kasszasikernek vannak titulálva. Ez később vagy igaznak bizonyul (Mass Effect) vagy nem (Duke Forever, DA2). Vannak játékok melyekről senki nem hallott, a fejlesztőcsapat ismeretlen, de megjelenés után ilyen-olyan okból mégis kasszasiker válik belőlük (Trine, Limbo, Minecraft). Végül vannak játékok, melyek kasszasikernek is néznek, ki, nagy stúdiók állnak mögötte, a sajtó folyamatosan kapja a marketing anyagokat, majd egyszer csak… csend. Játékok, melyek eltűntek a süllyesztőben, vagy legalábbis nagyon nehezen akarnak elkészülni. Lássuk!
The Last Guardian
Fumito Ueda kilépett a Sony-ból, és független játékfejlesztő céget alapított ICO néven. A LAst Guardian c. hallgató játék valóban epikus, legalábbis a trélerek alapján, a gond csak az vele, hogy úgy tűnik soha nem lesz kész.
Hogy egészen pontosan mi állhat a háttérben azt nem tudni, mi tippelünk arra, hogy az ICO csapata nagyobbat akart harapni, mint amennyit fogaik elbírtak (jól látszik az előzetes videóból, hogy a project igen ambíciózus, főleg ha mindezt konzolon akarják). Az eredeti megjelenési időpont 2009 lett volna, aztán lett belőle 2010, később már az sem. Közben a Gamestop is visszavonta az előrendeléseket (megjelenési időpont hiányában), márpedig a szakmában ez nem jó hír… Kár érte, a játék nagyon ígéretesnek tűnt, reménykedünk, hogy egyszer azért elkészül…
Fallout Online
Az Interplay (az eredeti, klasszikus Fallout kiadója) és a Bethesda (az új generációs, Fallout 3 kiadója) nem győznek pereskedni, hogy most akkor egészen pontosan kinél is vannak a jogok, egy Fallout univerzumban játszódó MMORPG fejlesztéséhez?
Miközben ők nem tudnak megegyezni, a bőszen ígérgetett (lassan 208 óta hallunk róla híreket) Fallout MMO csak nem akar elkészülni. Ha ilyen tempóban haladnak, mire elkészül már nem is fog érdekelni senkit (addigra mindenki SWTOR-ozik esetleg WOW2-vel játszik majd…)
Beyond Good And Evil 2
Michael Ancel a világ egyik legtehetségesebb játékfejlesztője és „vízionáriusa”. Játékai általában műfaj teremtők és egyediek – valaamint egyfajta átok is ül rajtuk. Micheal legutóbbi játéka (Rayman: Origins) a sajtó által az egekbe lett magasztalva, és mégis… Az eladási adatok rosszak. Előző játéka, az immár klasszikus (most jelent meg felújítva konzolra) Beyond Good And Evil fantasztikus a maga nemében, sőt rengeteg játék használta fel azóta az ott bevezetett eljárásokat (RPG/lopakodás/kaland elemek vegyítése TPS akcióval). Az eladási adatok? Nagyon rosszak voltak.
Szegény Michael úgy tűnik nem jó csillagzat alatt született. Nagy kár, mert ezzel a BGE 2 is eltűnt a süllyesztőben, igaz soha nem cáfolják, hogy beszüntették volna a fejlesztést, de egy-két videón kívül hosszú évek óta semmi hír.
STALKER 2
Sokak kedvenc játéksorozatának beszüntetését (és a stúdió megszűnését) decemberben jelentette be a GSC. Nagy kár, mert a játék egyedülálló volt. Később bejelentették, hogy a fejlesztők önerőből tovább dolgoznak a félbehagyott játékon, igaz, erre pénzük nincs, szóval egyelőre inkább befektetőket keresnek…
Lássuk be, az igyekvés dicséretes, de ilyen nagyságú fejlesztések már nem igazán szoktak működni úgy, hogy „szabadidőmben befejezem a garázsban”. STALKER 2 tehát nem biztos, hogy nem lesz, de azért ne éljük bele magunkat… Kár, ez volt az egyetlen játék, amiben láthattunk ZIL teherautókat és igazi szovjet-kockapanel házakat…