Az Ovum jelentése szerint, az online játék-értékesítés és forgalmazás 2016-ra már 53 milliárd dolláros forgalmat fog...
Az Ovum jelentése szerint, az online játék-értékesítés és forgalmazás 2016-ra már 53 milliárd dolláros forgalmat fog bonyolítani. Az Online-piac ebben az esetben a PC, okostelefon és konzoljátékok együttesét jelenti, (MMO-kkal együtt) de nem tartalmazza a hagoymányos („dobozos”) játékforgalmazást és eladásokat, kizárólag a digitális (Steam Xbox Live, Android MArket, stb.) forgalmát.
A legnagyobb szeletet a tortából az elemzés szerint a mobil játékok szegmense fogja szakítani: 2016-ra, 17 milliárd dolláros forgalmat jósolnak kizárólag mobilos játékokból. Mark Little az Ovus kutatás vezetője szerint: „a következő években a játékok teljesen kikerülnek a mainstream piacra, felzárkózva ezzel a televízió és a filmek mellé. Vége a hardcore-játékosok korszakának, a közeljövőben mindenki játszani fog.” Ebben lehet valami, elég ha az Angry Birds elképesztő sikerére gondolunk…