Hamarosan egy új betűszóval kell megismerkednünk, a BYOD a bring your own device (hozd a saját eszközödet/kütyüdet)...
Hamarosan egy új betűszóval kell megismerkednünk, a BYOD a bring your own device (hozd a saját eszközödet/kütyüdet) kifejezésből ered. Ami azt illeti, alaposan összezavarja a vállalati mobileszköz stratégiákat, hogy az alkalmazottak ragaszkodnak a saját kütyüikhez a munka során, és ezekkel akarnak elérni munkarendszereket és adatokat – írja a Computerworld.
Az Ovum informatikai és telekommunikációs piacra szakosodott elemzőcég felmérése szerint a BYOD jelenség kialakulásához az vezetett, hogy a vásárlók, akik egyben munkavállalók is, gyorsabban akarják leváltani mobileszközeiket újabbakra, amint amire az őket foglalkoztató cégek hajlandóak, vagy megengedhetnek maguknak. A jelentés arról is beszámol, hogy a BYOD-trend miatt a cégek IT-osztályainak befolyása csökken arra, hogy ki dolgozhat mobileszközzel, ami viszont rontja a teljes működési folyamat felügyeletének hatékonyságát.
Hogy milyen további következményei vannak a BYOD jelenségnek, és mit tehetnek az informatikai vezetők, kiderül a Computerworld idézett cikkéből.