Az angol üzleti szlengben „eating the difference” (szó szerint: megenni a különbséget).
Az angol üzleti szlengben „eating the difference” (szó szerint: megenni a különbséget). A magyar üzleti szlengbe már mint „lenyelni a különbséget” került át (elég félreérthetően hangzik, de hát a honosítás már csak ilyen műfaj). De mit is jelent ez konkrétan? No nagyon egyszerű: ha egy új termék vagy szolgáltatás előállítása többe kerül, mint ez előző sorozaté, akkor a kapitalizmus világában három megoldás létezik: lemondani az új verzióról, drágábban adni az új verziót, vagy „lenyelni a különbséget”. A legnépszerűbb megoldás általában a középső, az Apple az új iPad kapcsán azonban most a másik utat választotta.
Az iPad 2 előállítási költsége a forgalmazói árnak kb. 50%-a, az új iPad azonban ennél jóval drágábban készül. 364 dollárt tesznek ki a hardver-elemek és 11 dollár az összeszerelés (hála a Foxconn-nak ugyebár…) A logisztikai költségek nélkül tehát, egy új iPad előállítása 375 dollárba (kb. nyolcvanezer forint) kerül. Az új iPad hivatalos, ajánlott kereskedelmi ára 729 dollár (kb. százhatvanezer forint), ami nagyjából megegyezik az előző iPad árával, annak ellenére, hogy az előző iPad-ek előállítási költsége kb. 220 dollár körül mozgott. Az Apple tehát lenyelte a különbséget, ami egy igen rokonszenves lépés volt részükről.