Mi vesz rá valakit, hogy nagyjából 15 000 darab (egészen pontosan 14 962) domain nevet vásároljon, egyetlen nap...
Mi vesz rá valakit, hogy nagyjából 15 000 darab (egészen pontosan 14 962) domain nevet vásároljon, egyetlen nap leforgása alatt? Az átlagember nem igazán művel ilyesmit, ebben az esetben azonban nem átlagemberről van szó. A domain-brókerkedés, azaz az internetes címek adása-vétele, még a gazdasági válságban is a világ egyik legnagyobb üzlete. (Részletes összefoglalónk erről a világról, és a percek alatt gazdát cserélő nevekről és milliárd dollárokról itt olvasható). Hétvégén újra megdőlt a rekord az egy nap alatt felvásárolt netes címek tekintetében. Mike Mann (domain bróker körökben ismert név, a világ egyik legsikeresebb internetcím-brókere, övé többek között a SEO.com és a felbecsülhetetlen Phone.com) vérszemet kapott, és majdnem 15 000 domaint vásárolt fel egy nap alatt. Természetesen nem kézzel, és nem egyesével: a profik ezt mindenféle szoftverek és scriptek segítségével végzik, ezért van az, hogy ők századmásodperc pontosan tudják mikor jár le (expire) egy-egy jobb név…
Mike 1998-ban kezdte pályafutását, teljesen véletlenül: az által akkoriban birtokolt menus.com névre kapott egy ajánlatot: 25 000 dollárért akarták megvenni. Mann, aki 70 dollárért vásárolta a domain nevet, ekkor érezte meg, hogy ebből még lehet komoly üzletet építeni. (A menus.com-ot végül 50 000 dolláros áron adta el).Az óriási felvásárlást a DomainJournal kérdésére azzal magyarázta a bróker, hogy „vérszemet kaptam, megesik az ilyesmi…” Hírneve és dollár milliói ellenére nem Mike a leggazdagabb domain-bróker a világon (nem is a sex.com tulajdonosa): a legtöbb pénzt eddig egy máig ismeretlen, „Yun Ye” névvel (becenévvel?) működő bróker kereste: ő 164 millió dolláros áron értékesítette portfólióját a Marchex számára, 2005-ben.