A kereső- után a böngészőpiacon is megvetheti a lábát a ChatGPT fejlesztője, az OpenAI ugyanis a hírekl szerint már fejleszti a maga Google Chrome-riválisát.
Nem mondható túl izgalmasnak a böngészők versenye: a Starcounter októberi adatai szerint a Google Chrome magabiztos, 66,65 százalékos előnnyel uralta a böngészőpiacot. A második helyet a Safari (18,09%), a harmadikat pedig a Microsoft Edge (5,26%) foglalta el.
Az elmúlt években ez nem is változott érdemben, legfeljebb néhány százalékpontnyi elmozdulás történt, de a Chrome uralma megingathatatlannak tűnik. Jöhet azonban egy új versenytárs, ami már nem ismeretlen a Google számára: az OpenAI, ami a mesterségesintelligencia-alapú chatbotjával, valamint az új keresőjével szeretne a Google nyomdokaiba lépni.
A ChatGPT fejlesztője egy saját böngésző piacra dobását mérlegeli a The Information értesülései szerint. Ennek fókuszában természetesen maga a kereső/chatbot lenne, amit mélyen integrálnának a böngészőbe. Az OpenAI a lap szerint már beszélt is erről az ötletről egyes webhely- és alkalmazásfejlesztőkkel, és vannak, akik látták is a böngésző prototípusát. A cég ugyanakkor még távol van attól, hogy kiadja a böngészőjét – már ha meglépik valaha.
A The Information egy másik érdekes részletről is ír, értesüléseik szerint ugyanis az OpenAI a Samsunggal is tárgyalt arról, hogy a dél-koreai gyártó készülékein az ő technológiájuk álljon a mesterségesintelligencia-funkció mögött. Ez azért lehet érdekes, mert jelenleg a Google a Samsung partnere ebben.
A Reuters megkereste az ügyben az OpenAI-t, a Google-t és a Samsungot is, de egyelőre nem kaptak választ egyik cégtől sem.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.