Néhány hónapon belül vége a hirdetésmentes Threadsnek, állítja egy új jelentés.
A Meta még 2023 júliusában indította el a legújabb, Twitter-riválisnak szánt közösségi oldalát. A Threads kis csúszással, de decemberben végül az európai piacon is megjelent, de egy dolog azóta is hiányzik róla – még ha nem is a felhasználóknak. A reklámok. Az ugyanis, szemben a cég többi platformjával, hirdetésmentes.
Ez bármennyire is pozitív dolognak tűnik, valójában tarthatatlan: egyrészt egy ilyen felület üzemeltetése óriási összegekbe kerül, amit fedezni kell valahogyan. Másrészt a Meta egy kereskedelmi vállalkozás, aminek az a célja, hogy nyereséget termeljen.
A The Information jelentése szerint a cég szeretne mihamarabb pénzt látni a Threadsből, és már 2025 elején hirdetéseket helyezne el rajta – az elsők hirdetések januárban tűnnének fel. A portál értesülései szerint a Meta óvatos megközelítést alkalmazna: először, januárban csak kevés hirdetővel kezdenének, de az nem ismert, hogy ezután mennyire gyorsan bővítenék a hirdetők körét.
Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója korábban azt mondta, előbb szeretnének egy minél nagyobb felhasználói bázist kiépíteni a platformon, és csak utána jönnének a hirdetések. Ő a legalább egymilliárd felhasználót tűzte ki célul, amitől egyelőre messze vannak: legutóbb 275 milliónál tartottak. Ezzel a Threads már így is a Twitter (újfent: X) egyik legjelentősebb riválisa, így elképzelhető, hogy végül mégis hamarabb elkezdik beengedni a hirdetőket.
Az egyelőre nem ismert, hogy a Meta a fizetős, hirdetésmentes opciója a Threads esetében is elérhető lesz-e.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.