A mesterséges intelligenciával turbózza fel az algoritmusát a Facebook, és ezt mindenki érezni fogja.
A Facebook-hírfolyam és a csoportok is megkapják a mesterségesintelligencia-alapú ajánló algoritmust – erről az Engadget szerint Tom Alison, a Facebook vezetője beszélt egy technológiai konferencián.
A közösségi oldalon a Reels-videók esetében már bevezették az új algoritmust, ami a TikTokkal folytatott versenyben érthető lépés – a vertikális videós formátumban ugyanis minden platform szeretne nagyobb szeletet kiharapni a tortából, noha a TikTok egyelőre legyőzhetetlennek tűnik a versenyben. (A YouTube a Shorts-szal próbálkozik.)
Az első tesztek pedig ígéretesnek tűnnek: miután a Facebook lecserélte az algoritmust az MI-alapúra, a tesztek alapján a felhasználók 8-10 százalékkal több időt töltöttek Reels-videók megtekintésével. (Ez persze csak a Meta nézőpontjából ígéretes, a felhasználók képernyőideje szempontjából már kevésbé.)
Tom Alison szerint ezek alapján arra lehet következtetni, hogy az új megoldás sokkal hatékonyabban tanul az adatokból, mint a korábbi algoritmus.
Mindez – felhasználói szempontból – azzal fog járni minden, videókat is mutató facebookos felületen, hogy az algoritmus még jobban, még pontosabban tudja majd ajánlani a tartalmakat, igazodva a felhasználó érdeklődéséhez.
Ez a Metának jó lehet a még több megtekintés miatt (hiszen ekkor a hirdetéseket is többen látják), míg a felhasználóknak adott esetben még több képernyő előtt töltött idővel jár majd. Hogy a Reels mellett a többi helyen mikor vezetik be az új, MI-alapú algoritmust, az egyelőre nem ismert.