Sőt, a cégről versbe szedett szidalmakat is mondott, ha arra kérték az ügyfelek.
A DPD online ügyfélszolgálati chatbotja káromkodott, szidalmazott egy ügyfelet, és a vállalatot is kritizálta, ezért ideiglenesen leállították – írja a BBC.
A csomagküldő cég az online cseteléshez nemcsak embereket alkalmaz, hanem egy mesterséges intelligencián alapuló technológiát is, ami azonban úgy tűnik, a legutóbbi frissítése után elromlott.
A közösségi médiában terjedtek olyan képernyőfotók, amelyek szerint volt olyan felhasználó, aki nemcsak arra tudta rávenni a DPD chatbotját, hogy káromkodjon, hanem arra is, hogy a vállalat versenytársait ajánlja mint jobb kézbesítőcégeket.
Sőt, megtette mindezt haiku formájában is.
„Több éve használtunk sikeresen egy mesterséges intelligenciát alkalmazó elemet a chaten belül, de a csütörtöki rendszerfrissítést követően hiba lépett fel, ezért ezt az elemet letiltottuk, a rendszert újra frissítjük” – közölte a DPD.