A külföldi turistákra gondolva vezetnének be a szöuli metrón egy mesterséges intelligenciával támogatott valós idejű fordítási szolgáltatást, amelynek köszönhetően nyelvtudás hiányában is egyszerűen lehetne kommunikálni a személyzettel.
Négy hónapig, kísérleti jelleggel indult valós idejű fordítási szolgáltatás a külföldi turisták számára, a 4-es szöuli metróvonal egyik, külföldiek által sokat használt állomásán. A mesterséges intelligenciával működő rendszer megkönnyíti a zökkenőmentes kommunikációt a dél-koreai fővárosba látogató külföldiek és a metróállomás személyzete között, lehetővé téve számukra, hogy a saját nyelvükön beszéljenek, miközben egy átlátszó OLED kijelző két oldalán állnak – írja a The Korea Times.
A szolgáltatás jelenleg 13 nyelvet ismer: koreai, angol, japán, kínai, vietnami, thai, maláj, indonéz bahasa, spanyol, francia, német, arab és orosz. Az érintőképernyőket, valamint vezetékes és vezeték nélküli mikrofonokat is magában foglaló szolgáltatás célja a külföldiek kényelmének növelése és a személyzet helyszíni reakcióinak javítása. Az átlátszó OLED kijelző útvonalkereső funkciót is kínál, és részletezi a viteldíjakat, valamint információkat nyújt a szöuli metró árutároló szolgáltatásáról és az állomás poggyásztárolójáról.
Az elmúlt hónapban már külföldiekkel tesztelték a rendszert, ami nagy sikert aratott. Azóta még voltak fejlesztések, például irányított mikrofonok és a zajeltávolító technológia használatával javították a hangfelismerést, különösen a tulajdonnevek, például az állomásnevek esetében. Ha a kísérleti időszak sikeres lesz, a szolgáltatás jövőre további öt, a külföldiek által is népszerű állomással bővül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.