A továbbiakban ne is keresse a Zoom IQ mesterséges intelligenciáját. Persze nem arról van szó, hogy a Zoom úgy döntött, nem kér a mesterséges intelligenciából, sőt. Új funkciókkal erősíti meg azt, és ha már így tett, úgy gondolta, nem árt neki egy új név sem.
Még az év első felében kezdték el mesterségesintelligencia-funkciókkal felturbózni a Zoom online konferencia szolgáltatást, miután a Zoom partnerséget kötött az OpenAI-jal. A Zoom IQ nevű MI hasznos társnak bizonyulhat, ugyanis valós idejű fordításokat adhat, összefoglalhatja az SMS-beszélgetéseket, sőt aki későn csatlakozik egy értekezlethez, elcseveghetett a bottal, hogy megtudja, mit hagyott ki. Az asszisztens viszont csak az ügyfelek egy bizonyos köre számára volt elérhető.
Most viszont több változás is történt. A Zoom bejelentette, hogy megváltoztatja a generatív mesterséges intelligencia alapú segéd nevét, így az mostantól a Zoom AI Companion névre fog hallgatni, és minden fizetős Zoom-fiókkal rendelkező ügyfél számára elérhetővé válik. Ezenkívül a program értékesítés-orientált üzletágát is átnevezték, méghozzá Zoom Revenue Acceleratorra.
A mostani frissítés azonban szót sem érdemelne, ha csak új lenevezések jártak volna vele. Viszont egyúttal sok új funkciót is bevezettek a Zoom AI Companionba, amelyek továbbfejlesztik a botot. Azonban nem mindegyik lesz azonnal elérhető.
A jövő év tavaszán – írja a SlashGear – a fizetős Zoom-felhasználók kivétel nélkül hozzáférést kapnak az AI Companion programhoz a találkozó előtti felkészüléshez. Ez a funkció átvizsgálja a felhasználó táblázatait, e-mailjeit, dokumentumait, csevegéseit, megbeszéléseit és még a harmadik féltől származó alkalmazásokat is, hogy frissítéseket küldjön az aktuális projektről, hogy segítsen jobban felkészülni.
A Zoom Meetings segítségével a felhasználók gyorsabban nézhetik meg a felvételeket a kiemeléseken és az intelligens fejezeteken keresztül, valamint áttekinthetik az összefoglalókat és a következő lépéseket, így könnyen utolérhetik a lemaradt megbeszéléseket. Az értekezleten, ha az értekezlet házigazdája engedélyezi, a résztvevők gyorsan felzárkózhatnak, anélkül, hogy megzavarnák az értekezlet folyamatát, és diszkréten kérdéseket tesznek fel a megbeszélés közbeni AI Companion oldalpaneljén, hogy mesterséges intelligencia által generált választ kapjanak arról, hogy mit hagytak ki. A megbeszélés után a házigazdák automatizált értekezlet-összefoglalót kaphatnak, amelyet megoszthatnak a résztvevőkkel és azokkal, akik nem tudtak részt venni az értekezleten. Ezek a képességek segítenek a különböző időzónában tartózkodó csapattagoknak aszinkron módon felzárkózni. A tervek szerint 2024 tavaszára a felhasználók valós idejű visszajelzést kaphatnak a megbeszéléseken való jelenlétükről, valamint tanácsokat is elfogadhatnak társalgási és prezentációs készségeikről.
A MI-integráció a Zoom Whiteboardba is bekerül. A felhasználók hamarosan segítséget kaphatnak az ötletek kidolgozásához és kategorizálásához. Később pedig az AI Companion képes lesz kitölteni a Whiteboard sablonokat, sőt még képeket is generálhat. A Zoom Mail is kap némi mesterséges intelligenciás segítséget, nemsokára javaslatokat lehet majd kapni az e-mail piszkozatokkal kapcsolatban. És ez még nem minden, ugyanis mire beköszönt a tavasz, a Zoom Notes és a Zoom Phone is megkapja az AI Companion támogatását – legalábbis a Zoom ígérete szerint.
A Zoom egyébként a felhasználók adatvédelmi aggályaival is foglalkozott. A vállalat megjegyezte, hogy nem használja fel felhasználói tartalmait, például a videó- vagy szöveges chateket a MI modell betanítására. Azt is elmagyarázta, hogy a MI-funkciók alapértelmezés szerint le vannak tiltva, és figyelmeztetik a felhasználót, amikor alkalmazzák őket.