A magyarok 71 százaléka nélkülözhetetlennek tartja a mobilinternetet a nyaralás során, 10-ből 9-en pedig elvárják, hogy külföldön is ugyanolyan feltételekkel használhassák mobilszolgáltatásaikat, mint hazai környezetben – derült ki a Vodafone Magyarország megbízásából készült friss kutatásból.
A magyarok 87 százaléka külföldön – nemtől, kortól és lakóhelytől függetlenül – ugyanolyan feltételekkel kívánja használni mobilszolgáltatásait, mint itthon. A mobilinternetet leginkább a fiatal, 15–19 éves korosztály találta nélkülözhetetlennek (80%), őket követi a 20–29 éves korosztály (75%), valamint a 30–39 közöttiek (73%). A megkérdezett magyarok 62 százaléka került már olyan váratlan helyzetbe külföldön, melynek megoldásában a netkapcsolat segített.
A kutatás arra is rávilágított, hogy a magyarok külföldön történő tartalomfogyasztása nem különbözik jelentősen a hazaitól. A fiatalok a közösségi médiától, míg az idősebbek a hazai hírolvasástól nem tudnak elszakadni. A 15–19 évesek 72 százalékban social media platformokon töltik az időt, míg a 40–50 éves korosztály tagjai 54 százalékban hazai hírek fogyasztásra használják az internetet. Lokális információt (programajánló, nyitvatartás) a válaszadók 60 százaléka fogyaszt. A külföldön nyaralók körében továbbra is a funkcionális applikációk a legnépszerűbbek: a térképet és útvonaltervezőket a válaszadók 87 százaléka, az időjárást előre jelző oldalakat 73 százalék, míg a banki és pénzügyi digitális szolgáltatásokat 58 százalékuk használja.
Az ügyfelei számára jelenleg 51 országban 5G roamingolást kínáló Vodafone közölte: már zajlanak a tárgyalások további külföldi szolgáltatókkal.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.