Az Okleveles Csalásvizsgálók Egyesületének (ACFE) friss becslése szerint a munkahelyi csalások évente több mint 4,7 billió dollárba – tehát több mint 1,8 trillió forintba – kerülnek a vállalkozásoknak. Senki sem védtelen a fogyasztói csalások széles skálájával szemben, a számlaátvételtől kezdve a személyazonosság-lopáson át az adathalászatig, és még sok más veszélyig – adta hírül a SAS analitikai vállalat.
„Az ACFE-vel közösen készített legutóbbi csalás elleni technológiai tanulmányunkból kiderült, hogy a csalásvizsgálók 97 százaléka – vagy akár még többen is – nélkülözhetetlen eszköznek tartják az analitikát a megelőzött csalások mennyiségének növelésében, valamint a csalásfelderítési programjaik időszerűségének, hatékonyságának és pontosságának fokozásában” – mondta Stu Bradley a SAS csalási és biztonsági hírszerzés vezető alelnöke.
A jelenleg zajló nemzetközi csalástudatossági hét alkalmából a vállalat a digitalizáció fontosságára hívja fel a figyelmet.
Óvatos iparági becslések szerint valamennyi biztosítási kárigény legalább tizede tartalmaz csalást. Ez a mennyiség az Egyesült Államokban évente mintegy 120 milliárd dollárba kerül a biztosítóknak, ami folyamatosan felfelé hajtja a fogyasztói biztosítási díjakat. Az észak-karolinai biztosítási minisztérium (NC DoI) egyike azoknak a kormányzati ügynökségeknek, amelyek analitikát használnak a visszaélések kivizsgálására. A bűnügyi nyomozó osztálya nemrégiben váltotta le elavult iratkezelési rendszerét – és számos manuális nyomozati, eseti és ügyészségi folyamatát – informatikai rendszerre. „Mindössze hét hónappal az ICIS bevezetése után 6,9 millió dollárt szereztünk vissza az észak-karolinai fogyasztóknak” – mondta Chet Effler, a bűnügyi nyomozóosztály osztályvezetője, aki szerint
az átlagos ügymegoldási idő 90 napról 57 napra csökkent.
A limai székhelyű Niubiz a Visa és más perui pénzügyi márkák vezető digitális fizetési technológiai szolgáltatója. A 25 éves, 600 ezer ügyféllel rendelkező vállalatnál a Covid-világjárvány legintenzívebb időszakában az egekbe szökött a csalárd tranzakciók száma. Válaszul a Niubiz átfogó csalásfelismerő és -megelőző platformot telepített a csalás elleni képességek megerősítése és a valós idejű fizetési döntések elérése érdekében. A megoldás gépi tanulással vezérelt előrejelző modelleket használ, így a Niubiz több millió műveletet képes milliszekundum alatt elemezni.
Az eredmény a digitális csalások 23 százalékos csökkenése volt tavaly, ami azt jelenti, hogy több mint 5500 csalási kísérletet sikerült meghiúsítani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.