Tech hvg.hu 2022. november. 18. 12:03

A munkahelyi csalások évente 1,8 trillió forintba kerülnek a vállalkozásoknak

Az Okleveles Csalásvizsgálók Egyesületének (ACFE) friss becslése szerint a munkahelyi csalások évente több mint 4,7 billió dollárba – tehát több mint 1,8 trillió forintba – kerülnek a vállalkozásoknak. Senki sem védtelen a fogyasztói csalások széles skálájával szemben, a számlaátvételtől kezdve a személyazonosság-lopáson át az adathalászatig, és még sok más veszélyig – adta hírül a SAS analitikai vállalat.

„Az ACFE-vel közösen készített legutóbbi csalás elleni technológiai tanulmányunkból kiderült, hogy a csalásvizsgálók 97 százaléka – vagy akár még többen is – nélkülözhetetlen eszköznek tartják az analitikát a megelőzött csalások mennyiségének növelésében, valamint a csalásfelderítési programjaik időszerűségének, hatékonyságának és pontosságának fokozásában” – mondta Stu Bradley a SAS csalási és biztonsági hírszerzés vezető alelnöke.

A jelenleg zajló nemzetközi csalástudatossági hét alkalmából a vállalat a digitalizáció fontosságára hívja fel a figyelmet.

Óvatos iparági becslések szerint valamennyi biztosítási kárigény legalább tizede tartalmaz csalást. Ez a mennyiség az Egyesült Államokban évente mintegy 120 milliárd dollárba kerül a biztosítóknak, ami folyamatosan felfelé hajtja a fogyasztói biztosítási díjakat. Az észak-karolinai biztosítási minisztérium (NC DoI) egyike azoknak a kormányzati ügynökségeknek, amelyek analitikát használnak a visszaélések kivizsgálására. A bűnügyi nyomozó osztálya nemrégiben váltotta le elavult iratkezelési rendszerét – és számos manuális nyomozati, eseti és ügyészségi folyamatát – informatikai rendszerre. „Mindössze hét hónappal az ICIS bevezetése után 6,9 millió dollárt szereztünk vissza az észak-karolinai fogyasztóknak” – mondta Chet Effler, a bűnügyi nyomozóosztály osztályvezetője, aki szerint

az átlagos ügymegoldási idő 90 napról 57 napra csökkent.

A limai székhelyű Niubiz a Visa és más perui pénzügyi márkák vezető digitális fizetési technológiai szolgáltatója. A 25 éves, 600 ezer ügyféllel rendelkező vállalatnál a Covid-világjárvány legintenzívebb időszakában az egekbe szökött a csalárd tranzakciók száma. Válaszul a Niubiz átfogó csalásfelismerő és -megelőző platformot telepített a csalás elleni képességek megerősítése és a valós idejű fizetési döntések elérése érdekében. A megoldás gépi tanulással vezérelt előrejelző modelleket használ, így a Niubiz több millió műveletet képes milliszekundum alatt elemezni.

Az eredmény a digitális csalások 23 százalékos csökkenése volt tavaly, ami azt jelenti, hogy több mint 5500 csalási kísérletet sikerült meghiúsítani.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajtermékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egy évnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.