Bár a Netflix korai szakaszt emleget hirdetésekkel megtűzdelt előfizetési csomagját illetően, ennél azért jóval előrébb tarthat. Ettől függetlenül egylőre még sok a kérdés azzal kapcsolatban, tényleg megéri-e majd egy ilyen előfizetés.
A Netflix továbbra is tárgyalásban van a nagy stúdiókkal és tartalomszolgáltatókkal, miután hirdetéseket kíván elhelyezni a filmekben, sorozatokban. Egyre több részlet szivárog ki a Netflix ezzel kapcsolatos terveiről, és amennyiben ezek igaznak bizonyulnak, a felhasználók komolyan elgondolkodhatnak majd azon, vajon tényleg megéri? A valamivel kisebb összeg ellensúlyozni tudja majd a hátrányokat?
A Netflix egyelőre még nincsen nagy bajban, de az közismert, hogy sok előfizetőt veszített. Ide tartozik az illegális fiókmegosztás kérdése is, ami ellen a szolgáltató már megkezdte a fellépést. Persze ezzel még nem fogja visszaállítani az előfizetői számot, ezért is döntött egy olcsóbb csomag mellett, amelynél viszont reklámokat kell elviselniük a nézőknek.
Azonban – idézi a Slashgear a Bloomberg információit – nem csupán ezt a békát kell majd lenyelniük a szóban forgó előfizetési csomagot választóknak, és ez bizony kérdésessé teszi majd az olcsóbb csomag elfogadottságának mértékét. Bár az ilyen előfizetés mindenképpen megtakarítást jelenthet, viszont egyelőre nem tudni, hogy ennek a szintnek a streamelési minősége 480p vagy HD lenne, ami az új előfizetés sikerének egyik meghatározó tényezője lehet.
Egy másik lehetséges probléma, hogy nem biztos, hogy az új előfizetés a Netflix teljes katalógusát kínálja, mivel az, hogy mely műsorokat és filmeket tartalmazza, attól is függ, hogy tud-e kedvező üzleteket kötni partnereivel a Netflix. A szolgáltató eredeti tartalmai természetesen nagy valószínűséggel teljes egészében elérhetők lesznek, ennek ellenére a vállalat érdeke, hogy visszatartson néhány izgalmas címet, hogy ezzel is ösztönözze a drágább (hirdetésmentes) előfizetésre történő váltást.
Az egyetlen dolog, ami a Netflix mellett szól, az a hirdetések hossza. A mostani jelentés szerint a szolgáltató azt tervezi, hogy a streamelés minden órájában csak négy percnyi hirdetést jelenít meg, ami jóval rövidebb, mint a legtöbb más, hirdetésekkel támogatott streaming szolgáltatásnál. A jelentések szerint a hirdetések a videó kezdete előtt és azt követően minden órában megjelennek, de a videó vége után nem lesznek hirdetések. Hogy a reklámok átugorhatók lesznek-e, azt még nem tudni.
Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy lesznek kivételek is a hirdetésekkel tarkított műsorok alól: így nem lesznek reklámok a gyerekműsorokban, valamint az új eredeti filmekben, bár ez utóbbi csak a tartalom premierje után rövid ideig lesz érvényes.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.