Kicsit más képet mutat az okostelefon-gyártók népszerűségi sorrendje attól függően, hogy a világpiacot vagy a magyarok vásárlási preferenciáit nézzük.
A Samsung áll az első helyen. Lényegében ez a legfontosabb közös pontja a globális és lokális okostelefon-eladási toplistáknak, még úgy is, hogy mindkét mérést a Canalys piackutató készítette. Már a Samsung-dominancia mértékében is eltérés mutatkozik: globálisan a piac negyedét viszi a Samsung, itthon minden második eladott okostelefon a dél-koreai gyártóé. A vállalat eladásai ugyan estek (globálisan 4 százalékkal, itthon 14-gyel), de mivel a teljes piac zsugorodott, piaci részesedése még így is nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
Nemzetközi környezetben a 18 százalékos Apple a második, itthon viszont a 21 százalékos Xiaomi. A magyar vásárlók körében harmadik iPhone-gyártó mindkét fronton növelni tudta eladásait. A Xiaomi helyzete viszont felemás. Miközben globálisan ötödével kevesebb mobilt adott el az idei első negyedévben, mint az előző év hasonló időszakában – 49 millió helyett csupán 39,2 millió darabot –, addig a magyar piacon 45 százalékkal több Xiaomi telefon fogyott, mint tavaly ilyenkor.
Hasonló, de még kontrasztosabb trendbéli eltérés figyelhető meg a mindkét lista negyedik helyén álló Oppo esetében. A tavalyi első negyedévben 39,6 millió okostelefont adott el a kínai gyártó a világpiacon, az idei első negyedévben már csak 29 milliót.
Ez 27 százalékos csökkentést jelent. Magyarországon ugyanez a gyártó 1395 százalékkal növelte eladásait.
Igaz, ez alacsony bázisról történt, hiszen az Oppo részesedése globálisan 9 százalék, itthon ennek harmada. Ezzel együtt érdekes a zsugorodás/bővülés különbsége, melyet a bázisok eltérése önmagában nem magyaráz.
A nemzetközi toplista ötödik helyén az itthon lényegében ismeretlen Vivo áll (8%), Magyarországon a TCL. Ugyan ennél a cégnél a növekedés mértéke kisebb volt az év első három hónapjában, mint az Oppónál, de pozícióikat tekintve sok múlik az idei második negyedév alakulásán, melynek mindketten 3–3 százalékos piaci részesedéssel vágtak neki.
Egyelőre nem sikerült bejutnia a top 5-be a Huaweitől való leválása után a megszokott, teljes androidos környezetet kínáló Honornak, de a vállalat egy erősebb második negyedév érdekében ezekben a hetekben több új készülék forgalmazásába is kezd a magyar piacon.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.