Nem mondhatni, hogy legjobb napjait éli jelenleg a Netflix, talán ezért is gondolja úgy, hogy mobiljáték-kínálatának bővítésével csábítja majd magához a felhasználókat.
Siralmasak voltak a Netflix első negyedéves eredményei: a streaming-óriás szinte minden régióban előfizetőket vesztett, és a következő negyedév kilátásai sem túl rózsásak. Az ukrajnai háborún kívül (700 ezer előfizetővel lett kevesebb, miután kivonult Oroszországból) a jelszómegosztást és a Huluhoz, illetve a Disney+-hoz hasonló platformok erős versenyét okolja e nem túl rózsás helyzetért, és – írja a The Washington Post – az olyan sikersorozatokon kívül, mint amilyen a Bridgerton vagy a Sqiud Game, a játékot, mégpedig a mobilos játékot tekinti a következő nagy lehetőségnek.
A platformon már most is elérhető 18 ilyen játék, és a szolgáltatás azt tervezi, hogy az év végéig félszáz játékra bővíti a kínálatát. És van is mire alapozniuk: eddig már három játékstúdiót is felvásárolt. Márciusban jelentették be a texasi szélhelyű Boss Fight Entertainment mobilcég, valamint a finn Next Games játékfejlesztő felvásárlását. Ez utóbbi tavaly adta ki a Stranger Things: Puzzle Tales játékot, még a felvásárlási hírek előtt. Tavaly szeptemberben vették meg a Night School Studiót, amelyik az Oxenfree kalandjátékot készítette.
Ezen az ökoszisztémán belül, véli a The Washington Post, a Netflix egy olyan játéküzlet kiépítésére törekszik, amely szinergiát teremthet aközött, amit az emberek néznek és amivel játszanak. Ez magában foglalja az olyan videojátékok adaptálását, mint a Castlevania, a League of Legends, a Dota, a Cuphead, a The Witcher műsorokká, valamint műsorok játékokká alakítását, és a neve harmadik féltől származó címekre való ráragasztását. Például a Netflix a League of Legends spinoff játékot, amelyet egy külső fejlesztő, a Choice Provisions készített, Netflix mobiljátéknak nevezte el.
Bár a felhasználók az alkalmazáson belül kereshetnek rá a mobiljátékokra, az App Store-ból, illetve a Google Play Store-ból lehet letölteni ezeket. Persze innen csak Netflix-előfizetők érhetik el a játékokat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.