Adathalász támadásra figyelmezteti az MKB Bank ügyfeleit a Magyar Bankholding. A csalók március 31-e után kezdtek intenzívebb támadásba – azután, hogy a jogelőd Budapest Bank és az MKB Bank egyesült.
Az egyesült MKB Bankhoz az elmúlt napokban számos bejelentés érkezett az ügyfelektől azzal kapcsolatban, hogy csalók próbáltak hozzájutni bizalmas banki adataikhoz e-mailes megkeresés útján. A csalók jellemzően arra hivatkoznak, hogy a jogelőd Budapest Bank és MKB Bank egyesülése miatt szükségessé vált adataik vagy jelszavuk módosítása.
A csalók jellemzően arra kérik az ügyfeleket, hogy az általuk megadott linken jelentkezzenek be az internetbank-fiókjukba, és ott adják meg az adataikat. Az e-mailekben található internetes oldalra vezető link megtévesztésig hasonlít a bank internetbankjának hivatalos bejelentkező felületére. A jelszavak és kódok így a csalók birtokába kerülhetnek, amelyeket felhasználhatnak banki tranzakciók kezdeményezéséhez.
Jól nézze meg: ha ilyen ablak ugrik fel a Chrome-ban, akkor épp lopni akarnak öntől
Egy kiberbiztonsági szakértő bemutatta, milyen új és fejlett eszközökhöz nyúlhatnak a kiberbűnözők napjainkban, ha adatokat akarnak lopni.
Az MKB Bank sosem kéri az ügyfeleit az MKB Bank és a Budapest Bank egyesülésére hivatkozva, hogy az e-mailben szereplő linken keresztül lépjenek be az internetbankba – közölték. Fontos, hogy minden belépés az MKB Bank oldaláról történjen.
E-mail-megkeresés esetén az alábbiakra érdemes figyelni:
- a bankok soha nem küldenek olyan e-mailt, amely azonnali bejelentkezésre ösztönzik az ügyfeleket vagy sürgős intézkedést követelnek.
- Az adathalász üzenetek tartalma gyakran nehezen értelmezhető és hiányos, nyelvezete magyartalan.
- A hamis levél tárgya legtöbb esetben „Fizetési felszólítás” vagy „FONTOS”, és azonnali belépést sürget a megadott linken.
- A bankok sosem kérik arra, hogy telepítsen távoli hozzáférést biztosító programot vagy alkalmazást készülékére.
- Az internetbankba kizárólag a bank hivatalos weboldalán és mobilos applikációján keresztül lépjen be.
- Mindig olvassa el, hogy az egyszer használatos kódokhoz tartozó szövegezés mire ad felhatalmazást, és hogy a kód milyen tranzakció vagy módosítás végrehajtása érdekében készült.
- Amennyiben megnyitotta az e-mailben szereplő hivatkozást és megadta az adatait, azonnal keresse fel a számlavezető bankjának ügyfélszolgálatát és függessze fel netbankjogosultságát.
A bankok – így sem az MKB Bank, sem pedig a Takarékbank – semmilyen esetben, semmilyen csatornán – sem e-mailben, sem SMS-ben, sem telefonon – nem kéri az ügyfeleit arra, hogy adják meg a bankkártyájuk összes adatát, internetes banki jelszavukat, valamint soha nem kérik ügyfeleiktől a távoli elérést biztosító programok telepítését – hívták fel rá a figyelmet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.