Az orosz–ukrán háború miatt a Snapchat is változtatott az üzleti stratégiáján.
A Twitter, a Meta és a YouTube után a Snapchat is lépett egyet az oroszok ukrajnai inváziója miatt. A cég bejelentette, az alkalmazáson belül többé nem jelenít meg hirdetéseket sem az orosz, sem a fehérorosz, sem pedig az ukrán felhasználók számára. A vállalat emellett átmenetileg sem Fehéroroszországban, sem pedig Oroszországban nem ad el hirdetési helyeket.
A cég bejelentése szerint a szolgáltatást továbbra is üzemeltetni fogja az érintett országokban, mert a Snapchat a területen a kommunikáció fontos eszköze, ugyanakkor működését összehangolja az orosz vállalkozásokat és magánszemélyeket érintő szankciókkal. A cég hangsúlyozta, hogy nincs irodája Oroszországban, és nem fogad el pénzt állami kötődésű cégektől.
A Twitter korábban hasonló lépést jelentett be annak érdekében, hogy a hirdetések semmilyen módon ne zavarják meg a kritikus információk elérését. Szintén így tett a Facebook és a Microsoft is, a Google tulajdonában lévő YouTube pedig elzárta a pénzcsapot az orosz állami média elől.
Háború Ukrajnában: Nő a civil áldozatok száma, Biden szerint Putyin nagy árat fizet, Németország a gázszállítás leállítására készül fel - percről percre az eseményekről
Könnyebben megteremthetik az oroszok a kapcsolatot a Krím és az Ukrajnában harcoló katonáik között, ha sikerül Mariupolt elfoglalniuk, valószínű, hogy most közelebb kerültek ehhez a céljukhoz. Harkovot és a Kijev melletti városokat is támadták. Joe Biden amerikai elnök évértékelő beszédében közölte, Putyin nagy árat fog fizetni Ukrajna megtámadásáért.
A Snapchat kiemelte, hogy korábban sosem engedélyezte az orosz állami médiának, hogy bejegyzéseket tegyenek közzé a platformon, így ezen a téren nincs további teendője a vállalatnak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.