Együttműködési megállapodást írt alá az Airbus és a CFM International.
A program célja, hogy földi és repülési teszteknek vessen alá egy olyan belső égésű hajtóművet, amelyet hidrogén hajt meg, és amely egy új, karbonsemlegesen üzemelő repülőgép mozgatásáról gondoskodhat a jövőben. Egy ilyen modell a várakozások szerint 2035-ben állhat kereskedelmi forgalomba.
A program során egy átalakított Airbus A380-as tesztrepülőgépet használnak a mérnökök, amelyre egy speciális hajtóművet, az üzemanyag-ellátórendszert, valamint a hidrogén tárolására alkalmas üzemanyagtartályokat szerelnek be, utóbbiakat az Airbus francia és német üzemeiben tervezték és gyártották.
Megtervezték a repülőgépet, amivel nullára csökkentenék a repülés szén-dioxid-kibocsátását
A brit Aerospace Technology Institute szerint az általuk tervezett repülőgép egyetlen feltöltéssel több mint 8600 km-t tudna megtenni.
Az üzemanyagrendszert és a hajtóművet a CFM International (a GE Aviation és a Safran közös vállalata) fejleszti, a GE Passport hajtóművén alapuló új erőforrást az Egyesült Államokban készítik. Mérete, fejlett technológiája és egyéb műszaki jellemzők miatt esett a választás erre a hajtóműre, amelyet az Airbus A380-as törzsének hátsó részére szerelnek fel, így az emissziót, a kondenzcsík összetételét is vizsgálni tudják majd.
A földi tesztek még ebben az évben elkezdődhetnek, az első felszállás 2026-ra várható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.