Csalók próbálják megszerezni a K&H Bank ügyfeleinek banki adatait – figyelmeztetett szombat délután a pénzintézet. Úgy tűnik, telefonhívások mellett e-mailben is próbálkoznak.
„Adathalász felhívás! Illetéktelenek a K&H Bank nevében küldött e-mailben próbálják adatait megszerezni. Kérjük, ne kattintson az e-mailben található linkre” – ezt közölte szombat délután ügyfeleivel SMS-ben a vállalat.
Azt egyelőre nem tudni, a kampány összefüggésben áll-e a szintén most zajló csalássorozattal, melyben telefonhívás során csalják ki a K&H ügyfeleitől adataikat.
A K&H által kiküldött szöveges ügyféltájékoztatókat onnan lehet felismerni, hogy tavaly május úta részüket képezi egy személyes biztonági kód. Amikor a bank e-mailt, SMS-t vagy mobilos értesítést küld ki, az üzenet tartalmaz egy olyan kódot, melyet az adathalászok nem ismerhetnek. A kód az alábbiak szerint épül fel: az ügyfél édesanyja leánykori nevének monogramja, majd a banknál bejelentett telefonszám részletei. Erről részletesebben – példával bemutatva – ide kattintva olvashat.
A kód a rendszerüzenetekben – ilyen például a mobilinfo szolgáltatás egyenlegközlő SMS-e – nem szerepel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.