A vonatok ugyanúgy vesztegelnek a határnál, mint amikor még nem volt szabad az átjárás.
Bár Románia schengeni övezethez való csatlakozásával immáron szabadon, ellenőrzés nélkül átjárható a Magyarország felőli államhatár, a nemzetközi vonatok az év eleje óta továbbra is változatlan menetrenddel közlekednek, azaz a határállomásokon kivárják a korábbi határellenőrzés idejét – hívta fel a figyelmet Facebook-posztjában a Közlekedő Tömeg egyesület.
Igaz, a Belügyminisztérium és a rendőrség már bejelentették, hogy a szisztematikus határellenőrzés ugyan megszűnik, szúrópróbaszerű ellenőrzések azonban lesznek.
A két oldali várakozást összeadva mintegy 40 perc várakozás a szervezet szerint teljesen indokolatlan. „Természetesen nemzetközi vonatok menetrendi struktúrájának változtatása számos szempont összeegyeztetését igényli a vasúthálózatok között, azonban erre minden idő adott volt, hiszen
az államhatár megnyitása évek óta tervezett lépés volt. Megfelelő előkészítés esetén az új vasúti menetrend egy tollvonással életbe léptethető lett volna
– írják.
Különösen látványos a helyzet Nagyvárad felé, onnan a Püspökladány felől érkező vonatok ugyanis pályafelújítás miatt még évekig nem fognak tovább közlekedni, a menetrend módosítása így relatíve egyszerű lett volna. Ehelyett a magyar határállomástól vasúton 25 percre lévő nagyváros elérése az okafogyott 40 percnyi várakozás miatt így több mint egy órára nyúlik.
Lázár János közlekedési miniszter eközben tíz vállalással indította 2025-öt. Egyebek mellett: ha késik a vonat vagy a busz, visszaadják a jegyár felét, felújítják a WC-ket, az IC-ket rendesen fogják takarítani, mozdonyokat bérelnek.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.