A változás a Meta-birodalomhoz tartozó összes szolgáltatásra vonatkozik, és kiterjed többek közt a vallási hovatartozásra is.
Jövő január 19-től nem lehet majd olyan célzott hirdetéseket feladni a Facebookon és az Instagramon, melyek a felhasználók érzékeny jellemzőit veszik alapul – írta meg az Axios. A portál szerint az ilyen témák közé sorolták
a politikai, az etnikai hovatartozást, a szexuális irányultságot, az azonos neműek házasságát és a katolikus egyházzal kapcsolatos tartalmakat is.
Az Axios kiemelte, hogy a változás nem az egyén személyes tulajdonságait veszi alapul, hanem azt, illetve azokat, amikkel a közösségi médiában foglalkozik. Így a célzott reklámok jelensége a továbbiakban sem szűnik meg az oldalon.
A Meta – vagyis a Facebook és az Instagram mögötti anyacég – azzal magyarázta a módosítást, hogy a hirdetők így kevésbé tudják manipulálni a felhasználókat. A kritikusok (főként az érdekképviseleti csoportok) azonban úgy látják, hogy ezzel a pozitív üzenetek száma is látványosan leredukálódhat.
A tilalom a Meta-birodalomhoz tartozó összes szolgálatásra, így a WhatsAppra is vonatkozik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.