A Facebook vezérigazgatója magyar idő szerint csütörtök este jelentette be a vállalat új nevét. Ezentúl Meta néven kell majd hívni a közösségi oldalt működtető céget, amely az utóbbi időben botrányok sorozatával kénytelen megküzdeni.
„Mi építjük a kapcsolódás technológiáját, melynek középpontjába együttes erővel végre az embereket helyezhetjük. És együtt megnyithatjuk az utat egy sokkal nagyobb tartalomgyártói piac előtt” – indokolta Mark Zuckerberg a Facebook Connect eseményen egy kissé talán patetikus mondatokkal, miért is tartja indokoltnak a Facebook mint cég átnevezését. Valamivel praktikusabb magyarázatnak hangzik, hogy a Facebook márkanév jelenleg egy termékhez (a legnagyobb közösségi oldalhoz) kapcsolódik.
„De idővel, remélem, egy metaverzumot működtető cégként tekintenek majd ránk” – mondta Zuckerberg.
Az ezután Meta néven működő Facebook alapítója ezzal arra a nagyszabású tervre utalt, hogy a közösségi térből helyett/mellett egy „élő-lélegző” világot kívánnak építeni a virtuális valóságban. Erre a feladatra csak Európában 10 ezer új alkalmazottat vesz fel a vállalat.
A névváltás jegyében a Facebook megvásárolta a meta.com domaint, ez már a Zuckerberg-birodalom zászlóshajójára mutat.
[Nem átverés, november 12-én kitiltják a Facebookról, aki nem tesz eleget a védelmi felszólításnak]
Az átmárkázás időzítése jól jöhet a vállalatnak, amelyről az utóbbi időben sorra derülnek ki kellemetlen dolgok. Néhány napja került elő az a kiszivárgott belső dokumentum, amely szerint a Facebook kesztyűs kézzel bánik a szélsőjobbal. Korábban a vállalat egy volt alkalmazottja, Frances Haugen azzal állt elő, hogy bár a közösségi oldal pontosan tudja, hogy az Instagram mennyire toxikus, mégsem tett semmit. Haugen később névvel és arccal is vállalta, hogy elmondja: szerinte a közösségi oldal a felhasználók biztonsága helyett inkább a pénzt választja.
Ha értesülni szeretne a Facebook újításairól, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.